Нов израелски закон се опитва да се пребори с ширещите се хранителни разстройства сред младежта, като забрани рекламирането на стоки за местния пазар с манекенки с нездравословно ниско тегло, предаде Асошиейтед прес.
Гласуваният текст изисква също от авторите на рекламите да разкриват пред потребителите дали са използвали техники за коригиране на изображения, за да изглеждат моделите по-слаби.
Законът е първият опит на правителството да се намеси в бизнеса на модната индустрия, която често е обвинявана в идеализирането на екстремно кльощави модели. Подрастващите ги следват сляпо и често си навличат хранителни разстройства като анорексия и булимия.
Поддръжниците на закона се надяват той да насърчи използването на манекенки със здравословна външност за местните рекламни кампании. Той ще обърне внимание и върху дигиталните техники, които трансформират вече тънките модели в илюзорни призрачни създания.
"Ние искаме да разобличим илюзията, че изобразеният манекен е реален", твърди една от вносителките на закона д-р Рейчъл Адато. Тя сравни борбата с анорексията с борбата с тютюнопушенето.
В Израел 2 на сто от момичетата на възраст между 14 и 18 години страдат от хранителни разстройства на психическа основа.
Новият закон изисква всяка участничка във фотосесия, предназначена за израелския пазар, да представи документи с тримесечна давност, доказващи, че не страда от недояждане по стандартите на Световната здравна организация, пише БТА.