Шефът на нискобюджетната авиокомпания Ryanair Майкъл О'Лиъри продължава борбата си срещу свръхтеглото. От години той изисква измерване на теглото не само на багажа, но и на пътниците. А тези с наднормено тегло плащат допълнителна такса. Сега обаче О'Лиъри ще подложи на диета и служителите си, предава Ройтерс.
Ирландецът е наредил започването на радикална програма за отслабване в своята авиокомпания. „Ние държим да помогнем на нашите служители да намаляват теглото си", каза за Daily Telegraph говорителят на Ryanair Стивън МакНамара. Специфичната мотивация за най-слабите: запазена снимка в годишния календар на Ryanair, където попадат само най-атрактивните стюардеси.
Компанията иска да пести не само от персонал - бордното списание „Let’s go“ е с намален размер от А4 до А5 и в бъдеще ще служи и като меню за храна и напитки. Така ще намалят не само разходите за гориво, но и тези за печат – с 480 000 евро.
Ще се пести дори и от леда в напитките. С по-малко кубчета на борда ще се спестят хиляди кила, а с това и хиляди евро, заяви Мак Намара. Имало идея дори за премахване на облегалките, но, слава Богу, тя отпаднала.
Ирландци са известни със своите радикални предложения за спестяване. През 2009 г. авиокомпанията искаше да въведе такса за ползване на тоалетните. Ryanair също така лобира налагане на практиката авиокомпаниите да летят само с един пилот, вместо с двама. Наскоро О'Лиъри дори обяви планове в бъдеще в самолетите да има места и за правостоящи, но стопира тези планове през февруари.
Акциите на О'Лиъри имат своята логична причина: всеки килограм на борда на самолета струва допълнително гориво и увеличава разходите. В авиацията пари са не само времето, но и теглото. Ето защо индустрията постоянно пълни заглавията на медиите със странни предложения за спестяване. През 1980 г. American Airlines премахна по маслина от всяка салата в първата класа. А японската All Nippon Airways посъветва пътниците преди няколко години да идат до тоалетната преди излитането на самолета.