Бирата не размътвала ума, а го правела по-бърз и асоциативен. Това доказва любопитно проучване, направено от учени от Университета на Илинойс в Чикаго.
Експертите събрали 40 доброволци и ги разделили на две групи. Първата почерпили с бира, а втората с безалкохолни напитки.
След това учените накарали опитните зайчета да си поиграят на асоциации с подадени от тях думи.
Оказало се, че бираджиите дали на теста 40% по-висок резултат от въздържателите. „Пияндетата“ реагирали и по-бързо – с аванс от 3,5 секунди.
Проучването оправдава употребата на „творческо“ гориво и дава обяснение защо заклети пиячи като Джек Лондон, Ърнест Хемингуей и Чарлз Буковски са написали толкова забележителни книги.
„С броя на халбите бири по време на работа винаги трябва да се внимава. Работодателите обаче трябва да имат предвид, че алкохолът може и да е от полза за служителите им, той отприщва творческия потенциал“, заяви психологът Дженифър Уайли, цитиран от „Чикаго Трибюн“.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.