IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Harley Davidson остави кризата зад себе си

Мотоциклетите от легендарната марка отново са хит

Harley Davidson остави кризата зад себе си

Снимка: Reuters

Украсените с хром култови мотоциклети на Harley Davidson отново са хит. През първото тримесечие компанията със седалище в Милуоки повиши световните си продажби с невероятните 20% до 59 700 броя. Особено добре се развива бизнесът на домашния американски пазар, където Harley Davidson продава две от всеки три машини, предава Ройтерс.

Много сме доволни от представянето, заяви главният изпълнителен директор Кийт Уондъл в сряда. Harley Davidson расте по-бързо в сравнение с общия пазар за мотоциклети тежка категория в САЩ. Приходите са нараснали с 20% до 1,3 млрд. долара (1 млрд. евро).

Печалбата нараства с 44% в сравнение със същия период на миналата година до 172 млн. долара.

Марката печели нови клиенти, обяснява Уондъл част от успеха. Предвид добрия старт на годината той леко повишава и годишната прогноза. Вместо 245 хил. Harley Davidson очаква да продаде до 250 хил. мотоциклета.

Harley Davidson е считана за култова марка. Машините на производителя от Милуоки в щара Уисконсин от десетилетия са синоним на свободата. А компанията продължава да се радва на успех. През миналата година Harley Davidson успя да продаде почти 235 хил. мотора – със 6% повече от 2010 г.

Блестящи са и финансовите резултати за миналата година. Приходите са се повишили с 12% до 4,7 млрд. долара, а печалбата скача четири пъти до 600 млн. долара. Преди всичко домашният пазар преживява бум не само през последното тримесечие. През последните три месеца на 2011 г. в САЩ има ръст на продажбите от 12%.

Безработицата в САЩ отново пада, американците имат повече пари и... ги влагат в екстравагантни играчки. Машините на основаната през 1903 г. в една барака компания отново са хит.

В САЩ Harley Davidson привлече с промяната в стратегията си повече нови купувачи. Сега брандът трябва да символизира чувството на свобода и за жените, младите хора и латиноамериканците. Досега марката бе насочена по-скоро към бели мъже над 35 години. Освен това за ръст трябва да се погрижат и новите пазари, като Латинска Америка и Индия.

При това производителят на мотоциклети изпитваше екзистенциални трудности по време на финансовата криза. За скъпите машини почти нямаше купувачи. Програмата за намаляване на разходите взе в жертва хиляди работни места, колективните трудови договори бяха предоговорени, а марките MV Buell и Aguste - изоставени. Сега компанията се справя по-добре, но Уондъл остава непреклонен: и през тази година ще има съкратени работни места.

Още любопитни икономически новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Миш-маш
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата