Често пътниците в самолет се шегуват със стюардесите, че просто са „бутачи на колички“ или пък „въздушни сервитьори“. Но ето че дойде моментът и стюардесите да споделят какво мислят за „милите“ си клиенти.
Не си мислете, че стюардесите говорят общи приказки зад завесите в самолета – те най-често коментират пътник, който ги е изнервил до краен предел. След това, разбира се, се появяват отново с усмивка пред пътниците.
Туристическият портал Skyscanner проведе анкета сред 700 стюардеси от 85 страни, пише немският вестник "Ди велт". Какво мразят най-много в работата си на борда? Кои пътници наистина ги изкарват извън релси? Кои типове хора са им антипатични? Ето и част от основните дразнещи фактори:
Пътниците, които искат внимание само с повдигане на пръст
Това е най-ужасното за стюардесите: Те не понасят, когато пасажерите в самолета ги викат с ръкомахане или пък с вдигане на пръст. 26 процента от анкетираните споделят, че се чувстват подценени, ако биват извикани по този начин.
Хаоса след приземяване на самолета
На второ място в списъка на най-дразнещи неща са нервните пасажери. Наистина изнервящо за 13 процента от стюардесите е мигновеното „скачане“ от седалките след приземяване на самолета. Служителите на самолета не намират за логично цялата суматоха в приземения самолет, при положение че вратите така или иначе не са се отворили. Това е поведение, което те изкарва извън релси, казват те.
„Тормозът“ върху отделението за ръчен багаж
Според стюардесите почти всеки пътник се опитва да набута огромно количество багаж в така или иначе малките отделения за ръчен багаж. Често пътниците се опитват да изпреварят останалите и да заемат повече място. Всичките стърчащи куфари и висящи дръжки са след това работа на стюардесите, които някакси трябва да затворят отделенията. И тук идва четвъртото най-ужасно нещо: тъкмо са сложили багажа си в ръчното отделение и мрънкачите се включват в акция. Нонстоп се оплакват: „Как може да предвиждате толкова малко място за багаж?!“
Петото най-дразнещо нещо: пътниците, които игнорират. Особено тези, които летят по-често, демонстрират пълно пренебрежение по време на инструктажа относно правилата за безопасност. Тя говорят високо и им е крайно безразлично дали някой, който лети за първи път, слуша с интерес къде се намира аварийният изход.
Шесто: Капризните пътници. Особено жените! Самолетът още не е литнал и те започват да питат за удобни възглавници или одеяла, независимо от това каква е температурата в самолета или колко време ще продължи полетът. И го правят най-често от страх, че по-късно, ако им се прииска да се завият, другите ще са ги изпреварили и няма да има достатъчно одеяла.
Изцяло невъзпитаните пътници
Стюардесите ненавиждат, когато пасажерите хапнат нещо и след това съвсем безцеремонно пъхнат опаковката в джобчето на предната седалка. След някой дълъг полет самолетът изглежда като контейнер за боклуци.
Да не говорим, че има и капризни пасажери, които искат ядене, различно от това на останалите пътници. Други пък постоянно се оплакват от температурата на борда или пък искат точно определено питие на точно определена марка.
Перфектният пасажер
Има ли такъв?! Според анкетата се оказва, че и такива се срещат тук-там. Прототипът му е около 35-годишен мъж, който пътува сам. По-скоро не е по бизнес пътуване, а турист в добро настроение. И най-често пътува във втора класа. Очевидно повечето, които викат с пръст и капризничат, са в бизнес класата.