Плашещият секунден сън не се среща само при шофьорите. Всеки трети капитан на самолет е задрямал поне веднъж в пилотската кабина. Затова пилотите искат нови, по-леки работни смени, пише германският всекидневник Die Welt.
Според нова анкета всеки трети капитан на самолет е заспивал в пилотската кабина по време на полет. 9 от 10 пилоти пък споделят, че на моменти се изморяват дотолкова, че им се налага да се борят с дрямката, а отговорността оставят на втория капитан.
4 от 5 германски пилоти пък признават, че заради силната умора са правили грешки по време на полет, които за радост не били фатални. Анкетата е проведена сред шест хиляди професионални пилоти от европейската организация на пилотите „Кокпит“.
„От собствен опит мога да ви кажа, че резултатите са съвсем реалистични“, казва говорител на организацията, който по професия е пилот.
Ето защо много от капитаните на самолети са недоволни от регламентирания дълъг работен ден.
„Работните смени на пилотите наистина са твърде дълги. Те могат да покрият смяна от 12 часа, но в повечето случаи те остават на борда по над 14 часа.“, казва пресаташето на организацията Йорг Хандверг.
Пилотите се обявяват и против новите правила на Европейската агенция за авиационна сигурност, според които пилотите могат да поемат нощни 11-часови смени, въпреки че лекари съветват пилотите да не поемат повече от 10 часа. Иначе има опасност от преумора.
Доскоро нощните смени били по 12 часа, но след дълги преговори Европейската агенция за авиационна сигурност склонила да намали смяната до 11 часа, пише още немското издание.
„Пътниците се подлагат на рискове, които могат да се избегнат”, констатира Хандверг.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.