IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Facebook ни прави завистници!

Снимки от почивката на приятел или билетът за як концерт ни дразнят

Снимка: архив, Getty Images/Guliver Photos

Снимка: архив, Getty Images/Guliver Photos

Каквото и да научавате за своите приятели от Facebook, то в повечето случаи е клиширана представа за перфектния начин на живот: един от приятелите ви изкарва прекрасна вечер с приятели, друг е на най-якия концерт за годината, третият пък публикува снимки от последната си почивка в някоя тропическа страна.

В такъв случай няма как да не позавидите малко.

И в действителност е така. Изследователи от университета Хумболт в Берлин и Техническия университет в Дармщат провели проучване, в което анкетирали Facebook потребители за настроенията им в социалната мрежа.

44 процента от запитаните потребители споделили, че изпитват предимно позитивни чувства, когато са в социалната мрежа, а 37 процента си признали, че негативните настроения преобладават.

Но изследвателите са свикнали анкетираните да послъгват, затова са избрали друг метод на запитване. Хората са по-искрени, когато говорят за трети човек.

Ето защо учените попитали Facebook потребителите какво би подразнило другите Facebook фенове – една изпитана техника с цел да се подразбере повече за чувствата на самите участници в запитването.

По този начин проведената анкета показва, че 30 процента от потребителите на социалната мрежа назовават „завист“ като съществен дразнещ елемент в социалната платформа.

Завистта във Facebook е различна от тази в нормалния живот, смятат още изследвателите. Докато в ежедневието хората завиждат за кариерата и възможностите на друг човек, то в социалната платформа те завиждат по-скоро за свободното време, хобитата и страхотните почивки, с които другите се хвалят.

И докато в ежедневието по-възрастните хора завиждат на останалите с добра кариера поради факта, че нямат времето те първа да градят такава, то във Facebook факторът „възраст“ не играе никаква роля.

Въпреки че само 600 студенти са участвали в проучването, резултатите са красноречиви, пише германският вестник "Frankfurter Allgemeine Zeitung".

Според медийния изследовател Ян Хинрик Шмидт от института „Ханс Бредоу“ в Хамбург тази завист е по-приятелски настроена.

„Когато видя във Facebook, че някой мой приятел в момента е на Карибите, аз завиждам естествено, но и същевременно се радвам за него“, казва още той.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Миш-маш
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата