Призрачните хотели по света се оказват добра възможност за бизнес, привличайки хиляди посетители, разкрива Емили Саладино за Bloomberg.
Преди няколко години тя поема на обиколка в Дедууд и прекарва нощта в красив исторически хотел в градa в Южна Дакота. Става дума за миньорско градче от XIX век, чиято икономика в момента е задвижвана преди всичко от носталгията по Дивия Запад.
Когато се регистрирах в хотела, портиерът ми даде паролата за безжичния интернет и разяснения за най-добрите места, на които да видя духа на убития шериф Сет Бълок, легенда от Дивия Запад, създала хотела през 1894 г., пише Саладино. Тя получава препоръка и за вечерен театър, в който местни актьори пресъздават смъртта на хора от града, които са били убити преди години.
Хотелите по целия свят печелят от подобни страшни истории, предлагайки призрачни туристически пакети, наемайки психолози, които да им помагат, но и като участват в телевизионни предавания и създават добра основа за оправдаване на очакванията на онези, които харесват филми на ужасите.
Вдъхновението
Stanley Hotel в Ийст Парк, Колорадо, е архитектурно чудо от 1909 г., вписано в Националния регистър на историческите места. Но хотелът може би е най-известен с това, че е вдъхновил създаването на романа „Сиянието“ на Стивън Кинг, който по-късно Стенли Кубрик пренесе на големия екран.
Кинг разказва за пазач в хотел, който полудява, докато е в Stanley – факт, който не е пропуснат от хилядите фенове на ужасите, които посещават мястото всяка година. Хотелът се възползва от славата си като организира театрални сеанси с илюзионисти (с билети, започващи от 20 долара), плюс паранормални разследвания (55 долара), разказване на страшни истории (8 долара) и вечерни призрачни обиколки (25 долара).
Това лято Джон Кълън отпразнува своята 20-годишнина като собственик на хотела като създаде лабиринт, който напомня за този от „Сиянието“.
"През всичките тези години са идвали толкова много хора и са питали: „Къде е лабиринтът? Искам да се разходя из него“, коментира Дейвид Чианки, генерален мениджър на Stanley.
По думите му между 10 и 15% от гостите на хотела го посещават заради „Сиянието“, а от 20 до 80 души се включват всяка вечер в нощните призрачни обиколки на хотела. По груби сметки паранормалната програма формира почти една трета от годишните приходи от обиколките на хотела.
Операторите
В Савана винаги е сезонът на призраците. Туризмът в града се върти именно около страшните истории. Маркетинг директорът, превърнал се в изследовател на паранормални явления, Тимъти Нийлън започна да организира призрачни обиколки на града през 2012 г., а днес развежда по повече от 100 000 гости годишно на места, които Савана гордо нарича „призрачни“.
Той разширява бизнеса си към Ню Орлиънс през 2014 г., а през следващата година ще се насочи към Сан Антонио. Операторите, организиращи призрачни обиколки, работят навсякъде – от Ню Йорк (Boroughs of the Dead) до Сан Диего (Ghosts & Gravestones San Diego Frightseeing Tour).
The Fairmont Banff Springs и Ghost City Tours се фокусират най-вече върху места, обитавани от духове. Други просто залагат на неща, които плашат хората.
Мотел Clown, намиращ се в пустинята Невада, на 200 мили северно от Лас Вегас, разполага с 28 стаи, пълни с ужасяващи фигури на клоуни.
Страхът като бизнес
Калифорнийският океански лайнер Queen Mary от 1937 година сега е закотвен в Лонг Бийч, но се е превърнал в хотел, музей и популярно място, събиращо любителите на паранормалното, които се надяват да срещнат духове там.
Страхът се е превърнал в истински бизнес. И е навсякъде.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.