Натурален сок, моторна резачка, автомобил, кафе, каквото и да се опитвате да продадете, прибавете към рекламата една красива разсъблечена млада дама и "бум" - ето ви истински пазарен удар. Защото нищо не привлича погледа повече от обещаващи женски форми.
Преди няколко дни популярната, но непълнолетна певица Гери-Никол пусна нов клип, който за броени часове "навъртя" над 300 хиляди гледания и успя да предизвика възмущението сред мнозина.
В резултат Комисията за закрила на детето поиска от СЕМ да се произнесе дали клипът не влияе отрицателно на "психичното, емоционалното и нравственото" развитие, както на самата Гери-Никол, така и на другите подрастващи, които имат достъп до клипа.
Но как и докъде е допустимо да присъсъства голотата във видео клипове, реклами, театър и филми?
Според проф. Христо Кафтанджиев, преподавател по реклама, сексът не винаги продава. Има продукти, които не е подходящо да се сексуализират.
"В някои от случаите сексът продава, но не винаги. Не е универсално средство. Например финансите не са подходящи да се сексуализират", обясни той.
Според него с визията на Гери-Никол няма проблем, но от гледна точка на закона си е прегрешение.
"Като цяло нормално е да има по-голяма сексуалност в поп и фолк музиката", кометира проф. Кафтанджиев.
По негови наблюдения и изследвания 80% от услугите се купуват от жени и тъщата е подходяща образ за реклама за застраховане например.
"Рекламите, които залагат на общочовешки теми и ценности, са добре приети. Но мъжете повече си падат по реклами със секс, жените се дразнят", подчерта проф. Кафтанджиев.
"Ако продуктът, който се рекламира, е свързан с алкохол, скандалът е добре дошъл", допълни той.
Позиция изрази и председателят на СЕМ Георги Лозанов. Според него клипът с Гери-Никол не прекрачва границите на допустимото.
"СЕМ не е естетическа полиция", коментира Лозанов.
Вижте още за секса и рeкламата във видеото на предаването "Днес" по Bulgaria ON AIR