IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

"Насилствен" секс изигра лоша шега на D&G

Модната къща бе обвинена в провокиране на насилие над жени заради своя реклама, Армани защити творческото мислене на колегите си

"Насилствен" секс изигра лоша шега на D&G

Италианската модна къща Dolce&Gabbana спря всички свои реклами в Испания. До безпрецедентното решение се стигна, след като компанията беше принудена да изтегли своя реклама заради обвинения, че провокира насилие срещу жени, съобщи АФП.

Друга италианска модна икона - Джорджо Армани, също изрази учудване след подобна критика в Испания във връзка с негова реклама.

В изявлението на Долче и Габана се казва, че прекъсват рекламната си дейност в Испания, за да защитят творческата свобода, която винаги е характеризирала марката и че стъпката е неизбежна, въпреки че е против интересите им. Според тях испанската цензура тълкува отрицателно всички послания, дори когато няма причина за това.

Въпросната реклама показва жена, притисната към земята от мъж, който държи китките й, докато други мъже на заден план ги гледат невъзмутимо.

През февруари D&G бяха принудени да изтеглят рекламата, след като държавната агенция "Испански институт на жените", както и асоциация на потребителите я определиха като "възхваляваща шовинистичното насилие".

Нападките срещу марката обаче не стихнаха и след изтеглянето на рекламата и явно това е предизвикало решението на D&G за спиране на реклманата си дейност в Испания.

Рекламата беше забранена и в Италия през март, а впоследствие изтеглена от световния пазар.

Според Испанския институт на жените рекламата позволява на хората да смятат, че е "оправдано да се използва сила спрямо жените".

Проблемът с насилието над жените в Испания е особено остър, тъй като страната е на едно от първите места в Европа по жертви на домашно насилие, и дори на убити от побои жени.

Рекламните кампании на Долче и Габана са известни със своята провокативност. Двамата дизайнери, които са собственици на марката (и са гей, преди време дори живяха заедно, но се разделиха), не се страхуват да импровизират със сексуалността в своите кампании. Много от техните реклами са обвинявани, че са прекалено гей ориентирани или че съдържат скрито насилие.

Всичко обаче е художествена импровизация, направена с най-добрите модели и рекламисти в света, категорични са модните специалисти.

Още от рекламните кампании на марката
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Миш-маш
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата