Друга италианска модна икона - Джорджо Армани, също изрази учудване след подобна критика в Испания във връзка с негова реклама.
В изявлението на Долче и Габана се казва, че прекъсват рекламната си дейност в Испания, за да защитят творческата свобода, която винаги е характеризирала марката и че стъпката е неизбежна, въпреки че е против интересите им. Според тях испанската цензура тълкува отрицателно всички послания, дори когато няма причина за това.
Въпросната реклама показва жена, притисната към земята от мъж, който държи китките й, докато други мъже на заден план ги гледат невъзмутимо.
През февруари D&G бяха принудени да изтеглят рекламата, след като държавната агенция "Испански институт на жените", както и асоциация на потребителите я определиха като "възхваляваща шовинистичното насилие".
Нападките срещу марката обаче не стихнаха и след изтеглянето на рекламата и явно това е предизвикало решението на D&G за спиране на реклманата си дейност в Испания.
Рекламата беше забранена и в Италия през март, а впоследствие изтеглена от световния пазар.
Според Испанския институт на жените рекламата позволява на хората да смятат, че е "оправдано да се използва сила спрямо жените".
Проблемът с насилието над жените в Испания е особено остър, тъй като страната е на едно от първите места в Европа по жертви на домашно насилие, и дори на убити от побои жени.
Рекламните кампании на Долче и Габана са известни със своята провокативност. Двамата дизайнери, които са собственици на марката (и са гей, преди време дори живяха заедно, но се разделиха), не се страхуват да импровизират със сексуалността в своите кампании. Много от техните реклами са обвинявани, че са прекалено гей ориентирани или че съдържат скрито насилие.
Всичко обаче е художествена импровизация, направена с най-добрите модели и рекламисти в света, категорични са модните специалисти.
Още от рекламните кампании на марката