IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Ралф Лорън – момчето, което не знаеше какво значи "дизайнер"

Но се превърна в един от най-добрите в света

Снимка: HBO

Снимка: HBO

За човек, който някога казва, че „мрази модата“, Ралф Лорън има изключителна и дълга кариера в модния бизнес. Брандът, основан през 1967 година, е един от най-разпознаваемите в света, а сега вдъхнови и нов документален филм на HBO - Very Ralph.

"Модата трябва да е желана и Ралф вижда това“, казва модната кралица Ана Уинтур в трейлъра на лентата.

Роден през 1939 година в семейство на еврейски мигранти от Беларус, Ралф Лифшиц променя името си на Лорън като тинейджър, за да избегне ненужното внимание, което необичайната му фамилия ще донесе.

"Не знаех каква ще бъде историята ми. Дори не знаех, какво значи думата "дизайнер“.

По думите на самия Ралф, артистичният му баща му е предал гена на креативнстта. Признава, че не е добър в изкуството, но дизайнът е съвсем различно нещо.  Той така и не започва да рисува сам скиците си. Никога не посещава училище за дизайн.

След като за кратко служи в армията, Лорън започва работа като продавач в Brooks Brothers. Но съвсем скоро започва да прави свои собствени ръчно изработени вратовръзки. Шие ги сам, с помощта на семейството си.

"Майка ми стоеше там заедно с нейна братовчедка и двете зашиваха етикетите към вратовръзките“, казва съпругата на Лорън, Рики. Двамата са заедно от 54 години.

Но първите няколко години били трудни. Рики си спомня, как спели на матрак на пода.  Самият Лорън признава, че не е бил сигурен в таланта си като по-млад.

"Някои от критиките бяха болезнени – може би си мислех, че съм добър, но не бях“, казва той пред камерата на Сюзън Лейси.

Вратовръзките били само началото. След това Лорън построява империя. Първо започва с мъжките дрехи, след това – женските, а накрая се превръща в първия дизайнер създал домашна колекция.

Ралф Лорън се превръща в желана лайфстайл марка, която обещава на всички да им даде парче от великата Американската мечта.

"Той винаги, винаги се бореше за разнообразието. Не е човек, който ще каже „нека просто поставим отметка в това поле“, казва Уинтур. В дългата кариера Лорен се противопоставя на зададените норми и създава нови стандарти.

През 1996 година наема моделите Тайсън Бекфорд и Наоми Кембъл за рекламната кампания на спортния си лейбъл "Поло Ралф Лорън“.

"Тогава да използваш цветнокожи модели за световната си кампания беше голяма работа“, споделя Кембъл.

Не е трудно да се предположи какъв е краят на Very Ralph. Момчето от Бронкс успява да преодолее трудностите на нестабилната индустрия, за да стигне до върха. Утвърдената му марка все още подбужда похвали.

Най-скорошното модно дефиле на Ралф Лорън се състоя в бална зала на Уолстрийт наречена Ralph's Club. Топмодели носеха гордо сатенените му смокинги сред гостите. До края на шоуто залата вече приличаше на джаз клуб, а певицата Джанел Мона вдигна публиката на крака.

"Магията на Холивуд никога не е прекалено далеч от шоутата му“, пише след това модния критик на Vogue Чиома Нанди.

На 80 години Ралф Лорън все още има последната дума в многомилиардния бизнес, който носи неговото име.

"Понякога, той все още не може да повярва, че това му се е случило. Понякога, той се превръща в това малко момче, което не вярва, че той е Ралф Лорен“, заявява Уинтур.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Миш-маш
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата