На старта нямаше особени изненади и двете ферарита поведоха след първият завой. Фернандо Алонсо беше успял да изпревари Джейсън Бътън за третото място и очевидно бе много бърз. Малко след това световния шампион напави успешна атака на Фелипе Маса и излезе на втора позиция.
Стартиралият от последна позиция Кими Райконен бързо се разправи с аутсайдерите на опашката бе на 13 позиция.
В 7 обиколка, след като бе загрял гумите си Маса започна да наваксва на темпото на Алонсо и направи опит да си върне позицията, но на края на старт-финалната права спирачките му не издържаха и излетя в тревата. Алонсо с мъка успя да избегне сблъсък с профучаващия пред него болид.
Маса все пак успя да се добере до бокса, където механиците смениха всичките му гуми. След завръщането си обаче бразилеца се озова на 12-та позиция.
В 8-та обиколка Джейсън Бътън пък успя да си върне позицията от изпреварилия го на старта Монтоя. Така в челото бяха Шумахер, Алосно, Бътън, Монтоя, Баричело.
Пръв от лидерите в бокса влезе Михаел Шумахер в 16 обиколка. След като смени гуми и презареди гориво, Шуи излезе точно пред носа на бившия си съотборник Баричело, на 4-то място. През това време Алонсо с лека кола започна да наваксва изоставането от 5,4 сек, което имаше до германеца.
В 19-та обиколка испанецът влезе, направи много бърз стоп, но въпреки това излезе след Шумахер. След това смях предизвика новобранецът Иде, който не успя да спре на необходимото място и за малко да избие механиците си.
В 22-та обиколка прослувутата стабилност на Рено бе развенчана, като Фисикела получи повреда в скоростната кутия и се прибра в бокса.
В 22-та обиколка влезе Монтоя и благодарение на късния стоп си върна позицията пред Бътън. Джамата направиха страхотно шоу с постоянната си борба и само след 4 обиколки Бътън отново изпревари колумбиеца.
В челото Алонсо бе започнал да застига Шумахер и само 5 обиколки след излизането си от бокса се залепи зад него. Кими Райконен, който очевидно беше със стратегия с едно спиране се бе залепил зад двамата водачи на трета позиция, само на 6 сек, изоставане.
В 30-та обиколка Кими влезе в бокса и излезе на 6-та позиция на 35 сек. от лидерите, на които обаче предстоеше по още едно спиране.
Шумахер направи второто си спиране в 36-та обиколка за 9,3 сек, а Алонсо отново остана на пистата. Този път испанецът имаше да наваксва само 1 секунда, но за нещастие влезе в много неприятен трафик. Освен това, известните с добрата си работа в първите обиколки гуми бриджстоун на ферарито на Шумахер съвсем наваксвзаха изоставането му спрямо лекия болид на Алосно.
В 39-та обиколка стана развръзката. Алонсо влезе в бокса, направи спиране за 7,2 сек. и при излизането се изравни гума до гума с идващия Шумахер. Двамата влязоха едновременно в първия завой, но Алонсо бе от вътрешната страна, което му позволи да се пребори за позицията.
В следващата обиколка в бокса влезе и движещият се на 3 позиция Бътън, който имаше около 23 сек. преднина пред Райконен. На излизане от бокса обаче, Бътън излезе заедно със също влезлия в бокса Трули. Това допълнително ги забави и пилотът на Хонда излезе на пистата точно зад Райконен.
Монтоя направи последното си спиране в 44-та обиколка и излезе зад Бътън на 5-та позиция. Марк Вебер бе шести с Уилямс, следван от двата Ред Була на Клийн и Култарт. Шотландецът обаче бе изпреварен от 20 годишният дебэтант Нико Розберг с Уилямс, след много красива битка.
В оставащите обиколки Алонсо и Шумахер водеха оспорвана битка за първото място, а подобна борба имаха Райконен и Бътън за третото място. След неуспешен опит за изпреварване 4 обиколки преди края обаче, Михаел се отказа и върна газта за си подсигури второто място.
2 обиколки преди края Розберг направи ново красиво изпреварване и отне седмата позиция на Клийн. Това бе и последното разместване на местата и Фернандо Алонсо спечели триумфално пред носа на Михаел Шумахер.
В герой се превърна Кими Райконен, който от последната позиция на старта, не без помощта на чудесната си стратегия с едно спиране, успя да спечели място на подиума.
N | Пилот | Отбор |
Гуми | Време |
1. | Ф. Алонсо | Рено | М | |
2. | М. Шумахер | Ферари | Б | 1,2 |
3. | К. Райконен | Макларън | М | 19,3 |
4. | Дж. Бътън | Хонда | М | 19,9 |
5. | Х.П. Монтоя | Макларън | М | 37 |
6. | М. Вебер | Уилямс | Б | 41,9 |
7. | Н. Розберг | Уилямс | Б | 63 |
8. | К. Клийн | Ред Бул | М | 66,7 |
9. | Ф. Маса | Ферари | Б | 69,9 |
10. | Д. Култарт | Ред Бул | М | 75,5 |
11. | В. Люци | Торо Росо | Б | 85,9 |
12. | Н. Хайдфелд | БМВ | М | 1об. |
13. | С. Спийд | Торо Росо | Б | 1об. |
14. | Р. Шумахер | Тойота | Б | 1об. |
15. | Р. Баричело | Хонда | М | 1об. |
16. | Я. Трули | Тойота | Б | 1об. |
17. | Т. Монтейро | Мидланд | Б | 2об. |
18. | Т. Сато | Супер Агури | Б | 4об. |
19. | Ю. Иде | Супер Агури | Б | 22об. |
20. | Ж. Вилньов | БМВ | М | 28об. |
21. | Дж. Фисикела | Рено | М | 36об. |
22. | К. Алберс | Мидланд | Б |