Гърците ще са малко по-сдържани в разходите си през тази година в сравнение с 2013 г., като вече много по-различно задоволят нуждите си, според цитирано от в. "Катимерини", изследване за психологията на потребителите, реализирано от Boston Consulting Group.
Над половината гърци - 55 на сто, са заявили, че тази година ще ограничат в известна степен своите разходи. Процентът се смята за висок, тъй като се съпоставя с още 11 страни, в които е направено изследването.
Анализаторите все пак твърдят, че този процент е сравнително по-нисък, имайки предвид, че през 2012 г. 68 на сто от запитаните в Гърция са заявили, че ще свият разходите си.
Заслужава внимание оценката, че двама от трима потребители в страната са заявили, че няма да ограничат разходите за тези стоки, които смятат за основни, като пресни
храни, млечни произведения, детски дрехи, както и продукти за здраве и спорт.
Интерес представляват и промените, настъпили в резултат на икономическата криза по отношение на степенуване на ценностите.
През 2011 г. спестяванията, добрият живот и веселбата са заемали челно място. През 2013 г. здравето е поставено на първо място, следвано от спокойствието, семейството, образованието и стабилността. Спестяванията вече са останали на седмо място, тъй като просто доходите са намалели.
В същото време кризата не изглежда да се е отразила съществено върху доверието, което потребителите в Гърция проявяват по отношение на конкретни марки.
45 на сто от гърците смятат, че това доверие ще продължи да го има, ако те получат подобаващите им се възнаграждения, пише БТА.