Вече има съвместни туристически продукти между България и Македония. Това каза Александър Донев, бивш директор на Агенцията по туризъм на Република Македония, в интервю на Николай Кръстев за предаването "Светът е бизнес" на Bloomberg TV Bulgaria.
"Самият пазар го налага, туристическите агенции си сътрудничат", каза той.
Според Донев въпросът е това да бъде припознато на по-високо ниво от институциите.
"Общо взето това, което ние като регион можем да постигнем, в частност България и Македония, е увеличаване на достъпността на презокеанските и източните пазари, защото потенциални туристи ще дойдат от там", каза македонският експерт.
Според него такива туристи ще посетят региона, а не само една страна, защото сме малки държави.
"Ако туризмът се развие в рамките на региона или в рамките на 2-3 държави, той ще бъде по-интересен за туристите, дори и за европейските", допълни той.
Донев смята, че административните пречки трябва да се премахнат, за да могат туристите да се движат по-лесно.