Автомобилопроизводителите Ford и Chrysler успяха да реализират рекордни продажби през юли в САЩ благодарение на понижените цени, предприети първоначално от лидера в сектора General Motors (GM).
Въпреки че според анализатори ситуацията няма да продължи дълго, все пак реализираните продажби наистина се оказват внушителни, след като тези на Ford скочиха с 29%, на Chrysler с 27%, а на GM с 20 на сто.
След като през юни продажбите на Ford и Chrysler нараснаха едва с един процент, двете компании решиха да последват предприетата от GM политика на понижение на цените, което доведе до ръст на продажбите на лидера от 41%.
В следствие на тези действия за юни и юли Ford успя да увеличи дела си на американския пазар от 17% на 20%, а пазарният дял на Chrysler нарасна от 13% на 14 на сто.
Предприетите намаления на цените засягат моделите от 2005 г., като целта на производителите е да успеят на продадат наличните си модели. Подобна политика обаче няма да засяга новите модели, за които от трите компании все още не дават допълнителна информация кога трябва да се появят на пазара.
Тази политика е поредната стъпка от страна на американските конструктори в борбата им за запазване на пазарен дял, след като от 1999 г. те изпитват постоянни затруднения в тази насока заради силната конкуренция от страна на азиатските им колеги. Една от причините за тази тенденция е, че американските потребители предпочитат новите поколения азиатски автомобили, които определят като доста по-практични от американските, запазили основните си характеристики от 70-те и 80-те години.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.