IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Когато електромобилът срещна мотоциклета

Renault представя смесица между мотор и кола

Снимка: Renault

Снимка: Renault

Колата ви е твърде скъпо удоволствие или пък смятате, че не вози меко. Велосипедът ви не е сигурен или удобен? Ако мислите така, значи е време да наминете през дилърите на Renault. С поглед в бъдещата урбанизирана мобилност френският концерн представя нова концепция – лекият Twizy е смесица между мотор и автомобил. Той се задвижва от електромотор и в базисния си вариант струва 6990 евро. Това го прави и най-евтиния електромобил на пазара до този момент, пише Handelsblatt.

Мъникът вече е по пътищата във Франция от март, а в останалите европейки страни, включително и в България, се очаква да бъде пуснат в продажба в началото на следващата година.

Автомобилът е доста дребен – 2,32 м дължина и 1,19 м ширина – доста по-малък и от също двуместния Smart на BMW. Слабия силует заимства от мотоциклетите, а четирите си колела и седалките – от автомобилите. Наистина, двамата пътници са настанени един зад друг, но за сметка на това седят на удобни седалки.

Шофьорът разполага с конвенционален волан, а в областта на краката са разположени два нормални педала. Зад задната седалка французите са монтирали електродвигател, който задвижва задните две колела. В базисната версия моделът може да развие до 45 км/ч с мощност 5 конски сили.

Тези ограничения обаче са избрани съвсем умишлено от инженерите. Защото така в много европейски държави Twizy може да бъде каран и от 16-годишни без книжка. Който пък е пълнолетен и е издържал шофьорския си изпит, може да предпочете по-силен вариант. Като например този с 15 kW/20 PS и скорост до 80 км/ч.

Двата модела използват литиево-йонен акумулатор, монтиран под седалката на шофьора, с капацитет от 6 kWh. В градски условия това ще стигне за поне 100 км, обещава производителят. След това Twizy трябва да бъде зареден, като това ще отнеме едва 3 часа и половина.

Колата, разбира се, има и доста недостатъци. Така например при лошо време двуместната кола е също толкова неприятна като всяка една Vespa. За багаж пък почти няма място, освен малки кутийки вляво и вдясно от волана и една по-голяма зад задната седалка.

За да се постигне ниската цена, французите са се отказали от редица удобства, като парно, климатик и дори сервоуправление. Има какво да се желае и по отношение на сигурността. Наистина, във волана има еърбег, но пък ABS или дори ESP не са предвидени.

Още снимки

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата