Toyota започва от днес продажбата в Япония на луксозния си модел Lexus, като това се прави за първи път в страната, 16 години след пускането на марката на пазара в САЩ, съобщи АП.
Купувачите получават новия си Lexus в специална "стая за презентации", оборудвана с огледала от всички страни, в които шофьорите могат да се полюбуват на себе си. Повече от 140 представителства за продажба на Lexus се отварят в страната.
"Това прилича повече на културен център, отколкото на център за продажба на автомобили", заявява 50-годишен собственик на компания за архитектурен дизайн, който възнамерява да купи модел Lexus GS430 за жена си. Lexus SC430 кабриолет струва 61 000 долара без опциите.
Предизвикателството пред Toyota е да "открадне" пазарен дял от вносителите на луксозни автомобили. Годишните продажби в сектора са около 270 000 коли, според Асоциацията на японските вносители на автомобили.
Марката Lexus не е много добре позната в Япония, въпреки добрата си репутацията в чужбина. Конформистки настроените японци са свикнали да избягват набиващите се в очи коли. "Ще отнеме време и няма да е лесно", заявява генералният мениджър на един от новооткритите центрове.
Най-големият японски производител на автомобили е продавал и по-рано модели Lexus в Япония под търговската марка Toyota, въпреки че те са били по-различни от новите модели Lexus. За първи път обаче компанията предлага колите под името Lexus, със съответните луксозен имидж и подходящи цени.
Според анализатори Toyota е в състояние да увеличи рентабилността си, като култивира купувачите.
Групата предвижда продажбата на 3 000 броя Lexus месечно в Япония, като се надява бройката да нарасне до 50 000 - 60 000 годишно от следващата година — около 10% от световните продажби на модела. От 1989 г. в цял свят са продадени повече от 2.7 млн. автомобила от марката.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.