Световната автомобилна индустрия премина важна граница през миналата година, когато броят на автомобилите по пътищата надвиши 1 милиард. Тази година въпреки икономическото забавяне продажбите на леки коли нараснаха с 5 на сто само през първото полугодие, показват данни на Scotiabank.
Статистиката сочи, че продажбите на коли в развитите икономики се забавят на фона на резкия ръст на автомобилните пазари в развиващия се свят. Руският пазар, например, отбеляза растеж от 27 процента през юли на годишна база, посочва CNBC.
Тази поляризация промени и картината на десетте най-големи автомобилни пазара в света, отбелязва изданието. Големите автомобилни нации губят позициите си в класацията, а други държави влизат в нея.
Големите играчи в автомобилната индустрия се опитват да се възползват от ситуацията, като отварят заводи в развиващите се икономики. Те пренасочват производството си към по-евтини и по-малки автомобили, за да отговорят на нарасналото търсене на новите потребители.
Въздигането на новите “автомобилни нации” премоделира изцяло индустрията и брандовете. Индийската Tata Motors вече е собственик на Jaguar Land Rover, а китайската Geely – на Volvo. Китайските и индийските марки автомобили пък се продават добре дори на далечни пазари като бразилския.
Вижте кои са десетте най-големи автомобилни пазари в света. Прогнозата е базирана на очакванията за продажбите през 2011 г. на консултантската компания J. D. Power and Associates.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.