Немският производител на луксозни автомобили BMW започна по-добре годината от основния си конкурент Mercedes, като успя да увеличи продажбите си с 10% на годишна база през януари, благодарение на новите си модели, между които Серия 1.
Компанията, притежаваща марките BMW, Mini, Rolls Royce, е продала през миналия месец 81 804 коли.
През януари само от марката BMW са продадени 64 785 коли, или покачване с 9,5% на годишна база, уточняват от автомобилостроителя.
BMW се радва на успеха на Серия 6, на вседехода X3, както и на засиления интерес към новата Серия 1, от която само през миналия месец са продадени над 9 400 броя.
Британският филиал Mini също се радва на добри резултати. Продажбите за месеца са се увеличили с 11,9% на годишна база до 16 987 броя.
Доставките на Rolls Royce пък възлизат на 32 броя, като включват изцяло луксозния модел Phantom.
Силните резултати се дължат основно на скок от 22,5% на продажбите в САЩ, въпреки скъпото евро.
Миналата година компанията регистрира рекордни продажби от близо 1,209 млн. броя, или покачване от 9,4% в сравнение с 2003 г.
За тази година се очаква годишен ръст на продажбите между 6 до 9%, или покачване под това за миналата година, основно заради негативния ефект от валутните разлики.
Марката BMW успя да надмине през януари историческия си конкурент Mercedes, чийто продажби в световен мащаб са се понижили с 12,1% до 61 300 броя.
От дълго време Mercedes страда от все по-намаляващо доверие от страна на потребителите, което накърнява имиджа му, основно в Германия.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.