Mazda разработи система за рекуперативно спиране с използване на кондензатор, която ще може да се използва и за обикновени автомобили. Досега с подобна система разполагаха единствено спортните машини.
Тя носи името i-ELOOP и гарантира, че в градски условия, където на шофьора му се налага непрекъснато да подава газ и да натиска спирачка, ще намали разхода на гориво с около 10%.
Уникалното при тази система е наличието на кондензатор, който събира в себе си електроенергия, преобразувана от кинетичната енергия, създавана при спиране или намаляване на скоростта.
Този кондензатор е далеч по-успешно решение от батериите или маховика, тъй като позволява по-бързо зареждане и по-директно предаване на събрания заряд.
i-ELOOP (Intelligent Energy Loop) е предназначена най-вече за климатика, аудиосистемата и другите потребители на електричество в един автомобил. Тя започва да събира енергия в момента, в който водачът вдигне крака си от педала на газта.
Генераторът с променлив ток в системата е способен да създаде напрежение до 25 волта, преди да го изпрати към кондензатора. Така само за секунди кондензаторът е зареден, а трансформаторите в него намаляват напрежението до 12 волта, след което го изпращат за потребление от уредите в колата.
Ако е необходимо, i-ELOOP може дори да зарежда акумулатора на автомобила. Системата работи винаги, когато водачът не натиска педала на газта и това позволява да се икономисва гориво за произвеждане на електричество чрез генератор.
Първата кола на Mazda, която ще бъде снабдена с i-ELOOP, е концептът Takeri, който е в основата на новата Mazda6.
Вижте първите образи на новата Mazda6 в галерията на Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.