Сигурни в световния си успех, японските автомобилни производители ще се опитат да докажат на автосалона Tokyo Motor Show, че имат необходимите въображение и иновационен капацитет, за да запазят за дълго време настоящото си добро състояние, съобщи АФП.
Очаква се 239 компании да вземат участие в салона, който се открива в събота и ще продължи до 6 ноември. Предвидени са общо 79 световни премиерни презентации.
Срещата на японската и чуждестранната индустрия идва в момент, когато японските коли, традиционно икономични по отношение на потребление на гориво, се продават като топъл хляб в цял свят, на фона на бума на цените на енергията.
„Много заводи, най-вече тези на Toyota, Nissan и Honda, в момента работят на пълни обороти, а клиентите трябва да чакат дълго, преди да получат колите си. В Северна Америка японските производители вероятно ще увеличат пазарния си дял от 30% сега на 40% до седем години“, обяснява анализатор на сектора към Fitch Ratings.
На тазгодишното 39-то издание на салона японските конструктори на автомобили ще изложат въображението си, доказвайки, че са в състояние да останат в авангарда на технологиите.
Сред идеите за нови автомобили, които ще бъдат представени, е моделът Пиво на Nissan.
Toyota ще покаже нова свръхекологична хибридна кола, която използва голям брой естествени продукти, чието изгаряне не отделя никакви вредни газове.
Mazda също предвижда представянето на последните си открития по отношение на хибридните технологии.
Honda ще изложи идеята си за кола "WOW", чиято особеност е специално пространство, предназначено за удобство на кучета.
Главен интерес обаче според анализатори ще представляват колите, ориентирани към бизнеса. Експертите очакват да видят най-вече стратегиите на японските производители по отношение на луксозните автомобили, пазарна ниша, в която Япония има потенциал за развитие.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.