Фолкер Хоф, вицепрезидент на Opel, отговарящ за връзките с правителството, предаде ключовете на HydroGen4 на управата на новите берлински летища.
“Този автомобил, който използва система за задвижване с водород с нулеви емисии, ще ни даде ценна допълнителна информация относно приложимостта във всекидневието на тази авангардна форма на задвижване като част от програмата Clean Energy Partnership,” отбеляза по този повод Хоф.
“Летище BER е идеален партньор за нас, тъй като притежава на територията си първата в света неутрална по отношение на емисиите на CO2 зарядна станция. Зарядната станция на Total дава възможност за зареждане със „зелен” водород, произведен с енергията от вятърни електроцентрали на компанията Еnertrag.
Двете компании Total и Enertrag също партнират на Opel в това начинание за проверка на пазарните перспективи.
Моделът Opel HydroGen4 е последният крайъгълен камък в развойната дейност на Opel и General Motor в областта на системите за задвижване с горивни клетки. Неговият енергиен комплект е съставен от 440 на брой последователно свързани клетки, чиято енергия се ползва за захранване на синхронния тягов електродвигател.
Tой е с максимална мощност 100 к.с. и осигурява на HydroGen4 време за ускорение от 0 дo 100 км/ч за 12 секунди и максимална скорост 160 км/ч.
Още автомобилни новини четете в Automedia.bg