След като вчера немския GermanCarForum наруши така нареченото ембарго на Mercedes и разпространи снимки от брошурата на модела, днес германския автомобилостроител представи SL 2013 официално.
Дизайнът на новия SL изглежда вълнуващ, но определено се забелязва силна приликата с новия SLK. В предишните поколения двата роудстъра бяха лесно различими, докато сега генетичния код си казва думата осезателно.
Това обаче съвсем не означава, че автомобилът не изглежда добре. Напротив, немците залагат на изпитана формула, тъй като SLK се прие изключително добре от търсачите на луксозни кабриолети, което означава, че подобна съдба очаква и новия SL.
Той впечатлява с мускулести, агресивни форми, които отпред се подчертават от масивната радиаторна решетка, челните светлини с LED технология и емблематичните за модела отвори в предните калници. В задната част пък личат нови светлини, които също разполагат с LED технология и задна броня с дифузер, в която е вградена двойната ауспухова система.
Също като при старото поколение на SL, новият модел разполага с твърд сгъваем покрив, който може да се оборудва с Magic Sky Control (панорамен покрив). Рамката на новия покрив обаче е изградена от магнезий, което го прави с около 6 килограма по-лек. Това може и да не звучи впечатляващо, но изиграва водеща роля при пътното поведение на возилото, тъй като центърът на тежестта сага е по-ниско.
За подобреното пътно поведение на возилото помага съществено и новото алуминиево шаси, което прави новият модел по-лек от предшественика си със 140 кг. Технологията на сглобките е позволила шасито да бъде по устойчиво на усуквания, което също означава по-добро пътно поведение при по-висока скорост. Намаленото тегло рефлектира и на разхода на гориво.
А той е само 6.8 л./100 километра, според информацията от Mercedes. Това потребление се отнася за базовия модел, който разчита на 3.5-литров V6 двигател, генериращ 306 к.с. и 370 Нм. С него новия SL ускорява от място до 100 км/час за 5.9 секунди.
По-мощният вариант се задвижва от 4.7-литров V8 би-турбо двигател, доставящ 435 к.с. и 699 Нм. С него моделът ускорява от място до 100 км/час за 4.6 секунди. Тази версия се оборудва със старт/стоп система, благодарение на която потреблението на гориво е редуцирано с 8%, спрямо стария модел.
Освен по-лек и по-ефективен от своя предшественик, новият SL е и по-голям от него. Дължината е нараснала с 5 см, а широчината с 5.7 см. Тези оптимизации правят SL и по-комфортен от своя предшественик.
Сега в интериора има повече място, а от Mercedes твърдят, че той е станал още по-луксозен, благодарение на новите по-качествени материали. Иначе кабината е вдъхновена от SLS, като е оборудвана с нови седалки, с отразяваща слънчевите лъчи кожена тапицерия, елементи от истинско дърво, карбон или алуминий, а пасажерите разполага със системи, като: Airscarf (въздушен шал), Magic Vision Control, което е система за подобрена видимост при дъжд и лошо време и други.
Премиерата на модела ще се състои по време на Детройтския автомобилен салон, в началото на 2012 година.
Още снимки вижте в галерията на Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.