IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Mitsubishi продава завода си в Холандия за ?1

В предприятието Nedcar се сглобяват моделите Colt и Outlander

Mitsubishi продава завода си в Холандия за ?1

Mitsubishi само преди няколко дни обяви, че спира производството на свои модели в Европа. Единственият завод на компанията на Стария континент – в Холандия, ще бъде закрит до края на годината.

Правителството на страната обаче смята да спаси предприятието и работещите в него 1500 служители и вече търси варианти за това.

Самите работници излязоха на протест срещу решението за закриване на Nedcar, както се казва предприятието.

Представители на Mitsubishi са имали среща с министъра на икономиката на Холандия Максим Верхаген и са го уведомили, че са готови да се разделят със завода срещу символичната сума от 1 евро, но при условие, че купувачът се задължи да запази предприятието и работниците в него.

"Не сме обсъждали закриването на Nedcar, а само фактът, че след 2012 г. в него няма да се произвеждат нови модели на нашата компания", обяви представител на Mitsubishi.

"Готови сме обаче да изслушаме предложенията на правителството за създаване на ново предприятие, което да започне работа през 2013 г.", каза той.

От своя страна финансовият министър на Холандия обяви, че страната няма да субсидира завода. Очаква се Верхаген да пътува до Япония в близките дни за нови разговори с ръководството на Mitsubishi.

В момента в завода Nedcar се сглобяват моделите Colt и Outlander. Предприятието бе създадено още през 1991 г. от Mitsubishi, Volvo и правителството на Холандия. През 2001 г. обаче японският производител изкупи акциите на партньорите си и стана едноличен собственик на Nedcar.

Проблемът е, че той има капацитет за 200 000 автомобила годишно, но заради световната криза и ниското търсене сега се произвеждат не повече от 50 000. Продажбите на японския автомобилен производител през последните няколко години са се свили с една трета. Ако през 2007-ма „трите диаманта“ са реализирали в Европа 340 000 возила, то през 2011 броят им е бил 218 000. Не може да се каже, че спадът е толкова драстичен, но въпреки това, това е една от причините японците да предприемат оттегляне от европейското предприятие. Друг важен фактор е намаляване на разходите и избягване на скъпата европейска работна ръка.

Това означава, че до края на годината колите на Mitsubishi (поне в този клас) ще бъдат внасяни от други райони на света (основно Тайланд и Япония).

Още автомобилни новини вижте в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата