Golf GTI Cabriolet? Въпреки дългата история на най-популярния компактен Volkswagen комбинацията "GTI Cabriolet" не бе забърквана никога досега.
В историята на Golf се забелязват две отличителни тенденции: освен „масовите“ хечбеци моделът се появява често в „спортен екип“, под името GTI, както и във версия на кабриолет с мек покрив.
Досега тези традиции не бяха съчетавани в един и същ модел. Ето, че германците най-после се осмелиха да съберат GTI и Cabriolet в автомобила, който предстои да покажат за първи път на салона в Женева. Броени дни преди дебюта Volkswagen показа първите снимки на първия GTI Cabriolet.
Новият модел притежава електрически сгъваем гюрук, който се прибира в багажника за 9,5 секунди. Операцията може да се извърши и в движение, като за целта е необходимо скоростта да е под 30 км/ч. Обемът на багажното пространство варира от 250 до 350 литра в зависимост дали покрива е прибран в него.
Задвижването на Golf GTI Cabrio е поверено на същите агрегати, каквито има и хечбека. Двигателят му е четирицилиндров, двулитров, бензинов с турбокомпресор.
Мощността, която генерира е 210 к.с., а въртящия момент 280 Нм при 1700 об/мин. Той е комплектован с шестстепенна механична трансмисия, а като опция съществува възможност да се сложи DSG с два съединителя.
Относно динамиката, Golf GTI Cabriolet отстъпва с 0,4 сек. на GTI по отношение на ускорението от 0 до 100 км/час, което означава, че изпълнява спринта за 7,3 сек. Причината е в килограмите и аеродинамиката. Максималната му скорост е 235 км/ч.
Продажбите на модела ще започнат през втората половина на 2012 година. Цените ще бъдат обявени при дебюта му през следващата седмица в Женева.