IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Китайци възраждат легендарна лимузина

FAW Red Flag трябва да се конкурира с Audi

Снимка: AutoMedia.bg

Снимка: AutoMedia.bg

Един от най-големите китайски автопроизводители - FAW, смята да възроди производството на лимузината с патриотичното име Red Flag (Червено знаме). FAW създава първата лимузина още през 1958 г., като тя е предназначена лично за вожда на страната Мао Дзедун.

Правителството на страната вече даде зелена светлина на проекта. Компанията ще получи субсидия от $280 млн. от държавата, чиято цел е лимузината да успее да се пребори с луксозните модели на Audi. В момента германският производител държи 30 % от пазара на подобни возила в Китай. Освен това компанията от Инголщад има договор за доставка на правителствени лимузини в страната.

Повторното пускане на Red Flag е поредният ход от страна на правителството на Китай да защити местните производители от конкуренцията на гиганти като Volkswagen и GM. Само преди няколко дни управляващите решиха всички държавни служители да се возят само на автомобили местно производство.

Лимузините FAW Red Flag, които в Китай са известни и като Hongqi, се използват от лидерите на страната за официални посещения. През 1981 г. FAW бе принудена да намали рязко производството им, тъй като разходът на гориво на тези автомобили е огромен. Всички опити марката да бъде възродена, включително и намерението да се купят платформи от Nissan през 1982 г., се провалиха.

През 1987 и 1990 г. компанията създаде нови прототипи, но те също се оказаха неуспешни. А през 2010 г. FAW окончателно се отказа от подобен ход. Последният представител на Red Flag е на платформата на Toyota и струва около $50 000, което го обрече на провал. Все пак за същите пари в Китай можеш да си купиш Mercedes C-class.

Заради това китайският елит се принуди да премине към автомобили, чуждо производство. Доскоро министрите в страната можеха да купуват коли, без значение къде са произведени, като ограничението беше единствено да са с обем на двигателя максимум 2.5 литра и стойност до $58 7000.

За заместник-министрите ограничението бе $43 200, като автомобилът можеше да бъде сменян на 8 години. Според новите правила, които ще влязат тази година, всички държавни служители ще могат да използват единствено автомобили, произведени в Китай.

Още снимки вижте в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата