Не всички модели на АвтоВАЗ ще преминат към модулната платформа В0 на алианса Renault-Nissan, за чието използване руснаците имат лиценз от няколко години. В завода на компанията вече се разработва нова платформа – В-клас, върху която ще бъде построено второто поколение на Lada Priora.
"В момента ние разработваме практически напълно нова платформа за новата Priora – заяви през Autonews директорът на завода Ален Дибуан.
Тя е по-съвременна, ефективна и привлекателна, като 90 % от нея е изцяло руска разработка. В основата й стои „Проект-С” (ВАЗ 2116). Така следващата Priora ще порасне и на дължина, и на широчина, като смятам, че ще се получи доста сполучлив автомобил”.
"Проект-С” бе започнат от АвтоВАЗ още през 2008 г., като целта му бе създаването на голям седан, който да конкурира Ford Focus, Renault Fluence, Volkswagen Jetta и други автомобили от този сегмент. Руснаците дори произведоха 11 прототипа на ВАЗ 2116 (на снимката).
В плановете на АвтоВАЗ влиза производството на общо 13 нови модела съвместно с Renault-Nissan, като тази година от конвейра трябва да излязат Lada Granta, което е евтиният вриант на седана Lada Kalina, а също така и Lada Largus. За догодина е предвиден старт на производството на Renault Duster и на Dacia Lodgy, който ще получи емблемата на Lada.
Общата мощност на заводите на АвтоВАЗ може да достигне 800 000 бройки на година, което означава, че алиансът Renault-Nissan има възможност да пренасочи производството и на други свои модели в Русия.
Вижте още снимки на „Проект-С”
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.