След дебюта на новата 3-series на BMW дойде времето и на нейните модификации. Вече на линия е комбито, което носи названието Touring (Sports Wagon в Северна Америка).
Новото BMW 3-Series Touring, въпреки увеличената си функционалност, продължава да бъде олицетворение на спортен дух, елегантност и динамика. Това е постигнато, чрез познатата от седан версията динамична осанка, мощните, но икономични двигатели с TwinPower Turbo технология, увеличените размери на колата и повишената гъвкавост на салона.
Размери и функционалност
Спрямо своя предшественик, автомобилът е с удължена с 97 мм каросерия и 50 мм по-голямо разстояние между двете оси. Така той предлага още повече място за возещите се и техния багаж. Пътниците на задните места разполагат със 17 мм. допълнително място за коленете и 9 мм. повече пространство над главите. В същото време багажникът е увеличен с 35 до 495 л., което е рекорд в сегмента.
Освен повишените транспортни възможности - увеличена е и полезната ширина между задните калници - вариантът Тouring предлага и много висока гъвкавост. Облегалката на задната седалка серийно е разделена в съотношение 40:20:40, което позволява постепенно увеличаване на вместимостта на багажника до максималните 1 500 л.
При сгъване на всички облегалки се образува почти равен товарен под с плавен преход към страничните тапицерии. Големият отвор на задния капак пък отговаря за по-лесното товарене на обемисти предмети, а в серийното оборудване на колата е включен автоматичен заден капак.
Дизайн и оборудване
Общото в дизайна на комбито и седана се ограничава до предната част. Познатата динамичната предница, разполагаща с наклонената напред бъбрековидна радиаторна решетка на BMW, характерните двойни фарове с LED акцентиращи светлини, прения капак с подчертани контури и по-широката с 37 мм. следа, придава на комбито типичният за BMW 3-series дързък и динамичен вид.
Той се подчертава и от елегантния, но същевременно динамичен профил на колата, който благодарение на дългата, леко извита линия на покрива и големите площи на прозорците, подсказва за повишеното предлагане на място и високата функционалност на модела. Цялостното впечатление се подчертава и от силната извивка на задната колона, наклона на задното стъкло и леко клиновидната геометрия на остъклените площи, както и от задните светлини, които са разположени силно встрани.
Що се отнася до интериорът на комбито, той е идентичен с този на седана. И тук освен базовото оборудване се предлагат три допълнителни линии на оборудване ("Sport", "Luxury" и "Modern"), както и М спортен пакет, чрез които външният вид на автомобила може да бъде индивидуализиран.
Двигатели и трансмисии
Засега новото BMW 3-series Touring предлага с 3 избора на двигатели, работещи с технологията BMW TwinPower Turbo - познатите от седана 2.0 литров бензинов - 328i (245 к.с.) и 2.0-литров дизелов (163 и 184 к.с.), както и с 6-цилиндров, дизелов агрегат - 330d (231 к.с.). Всички мотори отговарят на нормата за вредни емисии EU5, а дизеловият агрегат на 320d опционално може да бъде оптимизиран до изискванията на EU6.
В края на 2012 г. гамата от двигатели на автомобила ще бъде допълнена с три двигателя, които отскоро се монтират при седана. Всички двигатели са още по-икономични и екологични от предшествениците си. При BMW 320i двулитровият четирицилиндров бензинов двигател с технология TwinPower Turbo развива мощност 184 к.с. при 5000 об/мин и максимален въртящ момент от 270 Нм още при 1250 об/мин.
Високата мощност и внушителната тяга са характерни и за двата турбодизелови двигателя, базирани на същия двулитров двигател като при новото BMW 320d Touring. При версията BMW 318d дизеловият двигател развива 143 к.с. при 4000 об/мин, максималният въртящ момент е 320 Нм и е на разположение между 1750 и 2500 об/мин. А икономично настроеното BMW 316d развива 116 к.с. при 4000 об/мин и максимален въртящ момент от 260 Нм между 1750 и 2500 об/мин.
Още снимки вижте в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.