Пилотът Димитър Илиев и неговият навигатор Янаки Янакиев (Vivacom RT, Skoda Fabia S2000) станаха първият български екипаж с две победи в историята на рали "България". Първият им успех беше през 2007, а сега постигнаха и втория си пълен успех в състезанието.
Илиев и Янакиев финишираха с 22,8 секунди преднина пред екипажа Петър Гьошев/Димитър Спасов (Prestige RT, Peugeot 207 S2000).
Именно Гьошев беше най-бързият пилот във втория ден на състезанието, но не успя да стопи аванса на Илиев, който наложи контрол над надпреварата в събота и това му донесе по-голяма спокойствие в последния ден от надпреварата.
Трети останаха Крум Дончев/Петър Йорданов (Globul RT, Peugeot 207 S2000), които завършиха на 1.01,6 минути от победителите. Дончев поддържаше 45 секунди разлика с водача преди последните две отсечки, но след това заложи на по-сигурното каране до финала.
Четвърти в генералното класиране останаха поляците Мачей Ржежник/Премислав Мазур (Mitsubishi Lancer Evo X). Първият от чуждестранните екипажи завърши на 5.05,6 минути от Илиев и Янакиев. В челната шестица място намериха Антонин Тлустак/Ян Скалуд (Skoda Fabia S2000) и Тихомир Стратиев/Добрин Борисов (Marina MS, Citroen C2 R2), съответно на 6.26,1 и 14.26,1 минути.
"Чувствам се много добре като първият български пилот, спечелил два пъти рали „България" - коментира Илиев. - Даже много добре, защото си пийнах малко повече от шампанското и вече ми е замаяна главата. Може да се каже, че конкуренцията на чуждестранните пилоти ни липсваше.
Но това се дължи на новия регламент, който направи ФИА, т.е. това, че всички екипажи взимат точки от всяко състезание. Не трябва да си специално заявен за Европейския шампионат. В никакъв случай конкуренцията на беше слаба в лицето на Пепи, Крум и техните навигатори. Бяха много бързи. Може би щеше да е още по-хубаво, ако имаше още автомобили. Много съм щастлив, че първите три места са български”.
Победителят развесели присъстващите с изказването си, че "навигаторите не са нормални хора”.
"Понякога това, което правим вътре в колите не граничи с нормалното и да се возиш вътре – не знам как го правят - обясни шампионът. - Като имаме критичен момент, моят навигатор казва „Спокойно, аз ти имам доверие". Автомобилът ни беше супер в това състезание. Мисля, че Skoda е най-добрата кола за рали. Не ни е дала никакви проблеми. Колата беше перфектна от старта до финала”.
Вторият в класирането – Петър Гьошев, имаше здравословни проблеми през първите 2 дни от състезанието, но въпреки това оказа сериозна съпротива на Илиев.
"Не смятам, че днес можех да догоня Митко – коментира Гьошев. - С това, което направих днес се изчерпаха нашите сили. Мисля, че може би още много малко можеше да се желае, но щеше да граничи с лудостта. А за нас доста важно бе да финишираме”.
Още автомобилни новини вижте в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.