Японците описват новия модел като возило, предлагащо перфектен баланс между лек автомобил и SUV. Новото поколение Honda CR-V има същата дължина като предходния модел и същото междуосие, но стилът му е по-отчетлив и по-добре дефиниран.
Впечатление в дизайна правят новата решетка на радиатора, челните светлини, линията на покрива и напълно новите стопове. Като цяло промените не са големи, но придават на возилото по-цивилен, шосеен вид.
Всъщност тази тенденция се наблюдава не само в дизайна на екстериора. Интериора например, който вече предлага два пъти по-добра шумоизолация, наподобява силно този на лек автомобил.
Това обаче съвсем не означава, че Honda CR-V няма система за задвижване към четирите колела. Такава има, като тя е напълно нова. Системата Real Time All-Wheel-Drive вече не е с хидравлично, а с електронно управление, което я прави по-ефективна и по-лека.
Освен това, автомобилът предлага и повече място за багаж. Обемът на багажника е 569 литра, като може да нарасне до 1669 литра при сгъването на задните седалки. Дължината на товарното пространство също е нараснала, като сега тя достига 1570 мм. Самият праг на багажника пък е с 30 мм по-ниско до земята, което улеснява товаренето на тежки предмети.
Що се отнася до двигателите, за Европа ще бъдат налични общо три - два дизелови и един бензинов. Това са 2.2-литровия дизелов i-DTEC, 2.0-литровия бензинов i-VTEC и напълно новия 1.6-литров дизелов Earth Dreams двигател с четири цилиндъра, който при версията със задвижване към предните колела ще отделя в атмосферата само 99 г/км вредни СО2 емисии.
В зависимост от стила на шофиране, автомобилът може да бъде с до около 20% по-икономичен от своя предшественик, посочват японците, като уточняват, че принос за това имат и системата старт/стоп, както и напълно равното дъно на колата, което позволява аеродинамиката да бъде оптимизирана с 6%.