Ако на Олимпийските игри имаше спортна дисциплина "Да измамиш данъчните" със сигурност щеше да има представители от всяка една държава. Независимо какъв норматив е поставе.
Украинските търговци на коли, както и техни колеги от бившите съветски републики, обаче са на път да останат без конкуренция.
Покупката на автомобил втора употреба, който няма сервизна история, винаги крие рискове. Колата може да е изминала много километри, може да е претърпяла сериозна катастрофа или пък да е крадена. А може и да е била срязвана на две.
Звучи абсурдно, но именно така дилърите в Украйна и други страни от бившия СССР избягват скъпи такси и мита при вноса на автомобили. Те режат колите през средата, вкарват ги в страната, а после, преди да ги пуснат на пазара, отново ги заваряват.
Така колите минават през митницата като резервни части, за които данъците и митата са драстично по-малки. Таксите за внос на (цял) автомобил в Украйна могат да достигнат до 43% от цената му.
Друг е въпросът до колко са безопасни тези коли и знаят ли новите им собственици, че карат кола, която доскоро е била разполовена.
Още любопитни новини, както и снимки на рязаните коли, вижте в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.