Volvo Car Corporation започва нова ера в автомобилната индустрия с коли, които се управляват автономно, съобщиха от шведския производител.
Първата стъпка за управление на превозното средство без намеса от шофьора вече е направена, като Volvo тества поредната си революционна система сред бавно движещи се колони автомобили. В по-далечна перспектива технологията ще бъде изпробвана и на автомагистрали.
В края на 2011 г. Volvo Car Corporation покани собственици на премиум коли на тест трасе, на което да оценят бъдещите технологии, разработвани в помощ на водача. Тогава един от гостите спонтанно коментирал, че би се доверил на система за самостоятелно шофиране по магистрала.
Младите хора са във фокуса на Volvo Car Corporation и са техен абсолютен приоритет. Това става ясно и от последната презентация, изнесена от президента на компанията Стефан Якоби в Монако по време на конференцията „Автомобилни новини от Европа“.
Тогава Якоби изтъкна, че съвременните тинейджъри гледат на колата по друг начин в сравнение с възрастните. Според него, хората в по-напреднала възраст гледат на шофьорската седалка като на място, което им дава свобода и мобилност, докато за младите същата седалка е място, на което те могат да бъдат свързани постоянно в интернет пространството.
"Трябва вече да създаваме интелигентни автомобили, които ни придвижват от една точка до друга, докато ние правим нещо друго“, споделя Якоби. Според него, съвсем скоро много от младите, бъдещи собственици на нови автомобили, няма да се замислят въобще и не биха си взели автомобил, който няма опция за самостоятелно управление.
Друго предимство на автономното шофиране е, че рискът от наранявания ще бъде сведен до абсолютен минимум. Разходът на гориво също ще бъде редуциран до 50%. И не на последно място ще облекчи трафика и ще намали задръстванията в градски условия.
Съвременните Volvo системи като „Автоматично спиране“, „Спазване на лентата“, „Адаптивен автопилот“ са само част от технологиите, които са в основата на самостоятелното шофиране.
Volvo е единствената автомобилна компания, която участва в SARTE. Програмата приключи успешно в средата на 2012 г., като представи платформа, в която колона от автомобили се управляват самостоятелно при скорост до 90 км/ч, следвайки камион „водач“.
Шведската компания проучва и други възможности за автономното шофиране. Една от тях е, когато човек отива примерно на летището. Когато пристигне на входа, той слиза от колата и се насочва към терминала, докато превозното му средство продължава, търсейки място за паркинг наблизо.
Още любопитни новини от света на автомобилите вижте в Automedia.bg