Първият Outlander, който се появи преди 11 години, спечели клиентите със своя динамичен силует на кросовър за всеки ден. При втората версия на модела този дизайн беше продължен, а фейслифтът, който се появи преди няколко години, превърна японския модел в един от най-динамично изглеждащите кросоувъри на пазара.
Още от пръв поглед се вижда, че новия Outlander тръгва в различна посока. Промяната е пълна, най-вече в дизайна на возилото, който е напълно нов, по-сдържан и семпъл, но същевременно целеустремен. Автомобилът определено е станал по-делови и по-улегнал, но за добро или лошо - и по-обикновен.
Outlander продължава да бъде средно голям автомобил, ориентиран към онроуд шофиране и подходящ за всякакви атмосферни условия, но с превес върху комфорта и екологичността (по-известна у нас като икономия на гориво).
Освен дизайна, при Outlander III са нови платформата, двигателите и решенията във вътрешното пространство. Освен това, значителна оптимизация е постигната по отношение на комфорта, качеството на материалите, оборудването и потреблението на гориво.
Важна подробност за новия Outlander е това, че той няма да има френски клонинги - Peugeot 4007 и Citroen C-Crosser. Моделът ще се предлага единствено с марката Mitsubishi и ще стъпи на пазарите в над 160 страни.
Друга важна особеност е, че благодарение на новата си платформа Outlander е конструкционно подготвен за монтиране на хибридно плъг-ин задвижване (PHEV). Този уникален за пазара модел ще се появи през следващата година, като ще разполага с хибридна система, разчитаща на бензинов и електрически двигатели, чиито батерии могат да бъдат зареждани в електрическата мрежа.
За сега обаче на пазара ще се предлагат версиите на Outlander, използващи двигатели с вътрешно горене. Това са дизеловия 2.2-литров Clean Diesel (4N14) и бензиновия 2.0-литров MiVEC (4J11). И двата двигателя са японско производство и отговарят на нормите Евро 5, като са проектирани, за да покрият и изискванията на Евро 6.
По-любопитната за Европа дизелова версия вече предлага 150 к.с. (при 3500 об/мин), за разлика от старта, при която мощността достигаше 177 к.с. (при 3500 об/мин). Въртящият момент е аналогичен - 380 Нм, но при новата версия той е наличен още при 1750 об/мин.
Промените в мощността не се отразяват осезаемо на динамиката на автомобила, но оказват сериозно влияние на вредните емисии. При новия Outlander те са едва 126 г/км, докато при стария модел достигаха 165 г/км. Заслуга за това имат оптимизираната система Stop & Go и теглото на возилото, което е намалено с около 150 кг.
Ускорението от място до 100 км/час вече отнема 10.3 секунди (9.8 сек. при стария модел), а това от 120 до 140 км/час - 7.7 сек. (6.7 сек. при стария модел). Потреблението на гориво при този модел (4WD / 6 MT) е 5.3 литра при смесен пробег (6.4 л/100 км в града и 4.8 л/100 км извън гарда).
Цялото ревю и още снимки вижте в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.