Има много автомобили, които уж са различни модели, създадени по различно време, но всъщност са напълно еднакви. Построени са на едни и същи платформи, благодарение на партньорства или друг вид сътрудничество между компаниите.
Колите са масов продукт и за да се избият високите разходи по разработката и производството на даден модел, нерядко се залага на така наречената „Стратегията на еднаквите части“. Всичко, което може да се използва повече от веднъж, влиза в максимален брой модели на даден концерн и дори в модели на други автомобилни компании. Когато един и същ автомобил се продава под две или повече марки на пазара, ефектът за производителя става още по-голям.
Един от най-пресните примери е сътрудничеството между Toyota и Subaru, което доведе до създаването на спортно купе, носещо няколко различни названия. Трябва много внимателно да се вгледаш в тези коли, за да можеш да ги различиш. Все пак различията са в предните капаци, като на този на Toyota има малка емблема с надпис 86. Уредите в купето са еднакви, но пък имат различни размери. Най-голямото достойнство на тези автомобили обаче е 2.0 литровият двигател на Subaru с мощност 200 к.с., който е комбиниран със системата за директно впръскване на Toyota.
Audi R8 и Lamborghini Gallardo също споделят много. Тези два автомобила разчитат на един и същ V10 двигател, макар и моделът на Audi да се предлага също с V8 мотор. Отгоре на всичко те излязоха едновременно – през 2003 г., което кара хората да ги наричат близнаци.
Цената им също е почти еднаква – около $200 000 и ускоряват от 0 до 100 км/ч за едно и също време – 4 секунди. Е, има и малки разлики. От Lamborghini твърдят, че тяхната машина е с 5 км. по-бърза от Audi R8, което пък е с 10 см по-дълго. Освен това Gallardo е с по-нисък център на тежестта и е по-лек, тъй като е направен от титан и карбон, докато Audi е предимно от алуминий.
Още "модели близнаци" вижте в Automedia.bg