IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Достъпни, не евтини

Новите Dacia Logan, Sandero и Sandero Stepway предлагат повече за същите пари

Снимка: Automedia.bg

Снимка: Automedia.bg

Един автомобил може да бъде наречен евтин не само заради цената си. Обикновено евтините коли имат евтин дизайн, евтино излъчване и евтини технологии. И докато първите модели на възродената от Renault-Nissan румънска марка Dacia можеха да бъдат поставени в "графа евтин автомобил", представените през месец септември на изложението в Париж Logan, Sandero и Sandero Stepway, притежават много повече.

Всъщност, вторите поколения на Logan, Sandero и Sandero Stepway продължават да бъдат евтини, но само като цена. Всичко останало е преминало през очевадна промяна - дизайнът и на трите модела е нов, добавен е модерен двигател, а екстрите покриват почти всички нужди на съвременния шофьор. Освен това, серийното оборудване вече е повече от щедро, шумоизолацията е подобрена, а качеството на изработка - видимо по-добро.

Успяхме да се убедим в това по време на международния тестдрайв на трите модела, който се състоя миналата седмица. Запознахме се с най-достъпната версия на Logan и Sandero, която може да бъде оборудвана с LPG система, както и с модификацията, разполагаща с новия бензинов турбо-двигател. Изпитахме също така по-мощната дизелова версия и най-наперения модел - Stepway.

12 990 лв с ДДС. - толкова струват базовите версии на Logan и Sandero, които се оборудват с познатия от старите модели 1.2-литров бензинов двигател със 75 к.с. И докато двигателят и трансмисията на тези версии не са претърпели промени, всичко останало е усъвършенствано.

Въпреки, че цените запазват старите си нива (дори са по-ниски), в базовото оборудване вече са включени сервоусилвател на волана, ABS, AFU (система за подпомагане при екстремно спиране), ESP (система за динамичен контрол на траекторията), ASR (система за контрол на сцеплението), предни и странични въздушни възглавници, ISOFIX система за закрепване на детска седалка, дневни светлини и много други.

Всички тези нововъведения в стандартното оборудване правят автомобилите по-приятни и по-комфортни, а също така - много по-сигурни и безопасни. Освен това, външният им вид, който се отличава с новата фирмена идентичност на Dacia, е променен до неузнаваемост, а интериора е станал по-изпипан. Да, от вътрешността все още има какво да се желае, но промяна определено се забелязва. Пластмасите в купето са твърди на допир, но вече изглеждат по-добре, а сглобката им е по-изпипана. Дизайнът е нов и и по-ергономичен, като се подчертава от хромирани и напомнящи карбон елементи.

Четирицилиндровият базов двигател върши добра работа при движение в града и по извънградската мрежа. Не предлага особено добра динамика, а движението по магистрала със скорост 140 км/час не му е любимо занимание. При тази скорост оборотите преминават 4000, което освен висок разход, ви гарантира и главоболие от шума, който издава атмосферното моторче. При нормално каране обаче, до 90-100 км/час, двигателят се представя значително по-добре. Трансмисията е настроена така, че предавките могат да се сменят при ниски обороти и така да се постига нисък разход на гориво.

Що се отнася до пътното поведение, то е нещото, което ни направи най-добро впечатление. Сигурно е трудно да се повярва, но Logan и Sandero имат мека, дори комфортна возия, като в същото време накланянето им в завои е приемливо и не натоварва шофьора и пасажерите. А движението по черни и второстепенни пътища е истинско удоволствие. Logan и Sandero са бюджетни автомобили, проектирани за страни с лоша пътна инфраструктура, и се справят отлично при движение по лоши терени.

Цялото ревю четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата