Бившият директор на програмата „Entry”, която създава най-евтините автомобили на Renault – Жерар Деторбе, започва работа по нов проект. Френският мениджър замина за Индия, където ще оглави проект за създаване на още по-евтини машини. Тяхното пускане трябва да помогне на Renault да се наложи не само на местния пазар, но и в други развиващи се страни.
Деторбе бе начело на екипа, създал Logan, която на някои пазари се продава под марката Renault, а на други като Dacia. Сега той започва работа по направата на два още по-евтини модела. В момента в Индия се предлагат автомобили като Maruti Suzuki (3550 евро) и Hyundai Eon (4200 евро), които новият модел на французите ще трябва да конкурира успешно.
Пред агенция Reuters Деторбе разказва, че новата платформа, върху която работи екипът му, ще позволи създаването на автомобил с по-голяма вместимост от тези на конкурентите. На по-късен етап на същата платформа ще трябва да се появи и евтин автомобил под марката Nissan.
Успех на проекта в Индия ще позволи на Renault да продължи настъплението си срещу конкуренцията на големи пазари като Бразилия и Русия. „Индия е единствената държава в света, където се продават съвременни автомобили на такива цени. Ние трябва да се възползваме от това и да излезем на пазара с кола, която ще се продава на подобна цена и в други държави. А в тях в момента не се предлага Maruti Suzuki и ние можем да заемем тази пазарна ниша”, категоричен е Деторбе.
През ноември от Renault обявиха, че най-вероятно няма да успеят да изпълнят поставената си цeл – да продадат 1 млн. автомобила в най-евтиния сегмент. Линията „Entry” включва модели като Logan, Sandero и Duster, благодарение на които Renault пострада по-малко от кризата на европейския пазар.
От месец насам френският производител започна да изнася произведени в Индия машини Duster с десен волан за пазара във Великобритания.
Още любопитни новини от света на автомобилите вижте в Automedia.bg