При новия тест, който симулира сблъсък с дърво, автомобилите се удрят във висока 1.5 метра преграда със скорост 64 км/ч (40 мили в час). Припокриването на зоната на водача е 25%, като според IIHS ударът е извън местата на машината, които осигуряват поглъщане и разсейване на енергията при сблъсък. При предишните изпитания припокриването беше 40%.
В резултат от това въздействието е върху колелото, окачването и преградата на отсека за двигателя, като това води до силна деформация на конструкцията на колата от страната на шофьора.
Заради новия тест IIHS добави още една категория за оценяване. Досега организацията обявяваше „най-безопасен автомобил”, но вече има и звание „най-безопасен автомобил плюс”, където места намериха 13 модела от средна ценова категория, сред които има и 2 автомобила от категория „премиум”.
Вижте автомобилите, носители на титлата „най-безопасен автомобил плюс”
Въпреки че бестселърът на пазара в САЩ Toyota Camry заедно с Prius V вече заслужиха отличието „най-безопасен автомобил”, при новите изпитания те получиха оценка „слаб” и не попаднаха в списъка. В съобщението на IIHS се отбелязва, че при Camry след удара колоната на машината се е деформирала силно и съответно въздушните възглавници не са защитили добре главата на водача.
„Инженерите на Toyota ще трябва доста да поработят, за да може автомобилът им да се изкачи на нивото на техните конкуренти”, се казва в официалното становище на IIHS.
Критики бяха отправени и към Volkswagen Jetta, чиято въздушна възглавница за водача се е откъснала от кормилната колона по време на изпитанието. "Това се случи сравнително късно в катастрофата и не влияе на движението на манекена. Но все пак въздушните възглавници трябва да останат на мястото си по време катастрофата, така че инженерите Volkswagen ще трябва да разследват този случай".
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.