IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Тотално провалилите се спортни коли

Моделите, които записаха пълен крах след излизането си на пазара

Колаж: Automedia.bg

Колаж: Automedia.bg

Да се направи успешна спортна кола е доста по-трудно, отколкото изглежда. Това най-добре го знаят производителите, някои от които се „опариха” сериозно с такива проекти. Изданието „Мотор” предлага свой поглед върху 5-те най-големи провала на спортни коли, пуснати на пазара.

Chevrolet Corvette

Да, това е факт. Идолът на американците започва своята кариера по един ужасен начин. Той излиза на пазара през 1953 г., като от него са произведени 300 бройки, но се продават едва 183.

Каква е причината? Първоначално Chevrolet Corvette е замислен като американската алтернатива на европейските роудстъри като Jaguar или MG. Той е максимално олекотен – каросерията му е от плексиглас. Управлява се много лесно, но силовият му агрегат е ужасен. Моторът Blue Flame разполага със 150 к.с., които сами по себе са достатъчни, но съчетани с двустепенната автоматична скоростна кутия се оказват пълен провал. Въпреки че е много лека, машината ускорява от 0 до 100 км/ч за 11.2 секунди. А в същото време е по-скъпа от Jaguar. Общо взето това отказва евентуалните купувачи.

Нещата се променят в края на 50-те години, когато на Chevrolet Corvette е поставен двигател V8 с мощност малко под 300 к.с. Скоростните кутии са механична и автоматичната, която вече е доста по-адекватна. Продажбите почват да растат и достигат първо 10 000, а после 20 000 и дори 50 000 бройки годишно.

Bricklin SV-1

Проектът е дело на американския милионер Макъл Бриклин, който по това време започва да вкарва автомобили Subaru в САЩ. Машината, носеща неговото име, започва да се произвежда през 70-те години на миналия век в Канада.

Автомобилът е представен като „суперсигурен” и това дори личи от името му - SV-1 означава Safety Vehicle 1. Каросерията издържа на удар със скорост до 8 км/ч без никакви поражения, а в самата кола е поставен тръбен каркас за безопасност.

Вратите тип „чайка” се отварят по електрически път, но пък времето, нужно за това, е 10 секунди. Каросерията е от специален материал, който не се драска и който се използва за мебелите в детските градини. Той си има недостатъци, като основният си проличава през лятото, когато колата престои повече време на слънце. Тогава по каросерията се появяват петна, заради които машината трябва да се пребоядисва.

Това обаче е „бял кахър” в сравнение с проблемите с електрическата система на вратите, която отказва непрекъснато. Както и с двигателите, които често прегряват. Автомобилът разчита на два мотора – 6-цилиндров от AMC и V8 от Ford, но заради наложените системи за безопасност и екологичните изисквания те са толкова спънати, че не позволят на автомобила да развива по-висока скорост.

В крайна сметка Bricklin SV-1 е произведен в серия от 3000 бройки, които никой не си купува. Дори и на съвсем ниска цена, защото себестойността на всеки един от тях е $16 000, но при дилърите той се продава за едва $5000.

Цялата статия вижте в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата