В агрегата се използва компресор за въздух, който е свързан със специална трансмисия, двигател с вътрешно горене, хидравличен мотор и два резервоара със сгъстен въздух (с високо и ниско налягане). За запълване на запасите от въздух се използва система за рекуперация на енергията при спиране.
Без включване на бензиновия мотор – само на сгъстен въздух, моделите с Hybrid Air, ще могат да изминат около 70 км. Французите не влизат в подробности, но все пак стана ясно, че хибридната технология ще има три режима на работа - само на петрол, само на въздух или комбинация от двете.
Новата технология ще добави 100 кг. към теглото на автомобила, но пък ще намали разхода му с 45%. Освен това тя е по-евтина за производство от хибридните технологии с електрически двигател и батерии.
Първите модели, на които тя ще бъде поставена през 2016 г., ще бъдат Peugeot 208 и Citroen C3, а също така и на някои лекотоварни автомобили от двете марки. Основни пазари за тези хибриди трябва да станат Китай и Русия.
Припомняме, че PSA е първата и за сега единствената компания в света, която предлага дизел-електрически хибрид.
Още снимки и видео на технологията вижте в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.