Това, че Toyota си връща лидерската позиция на най-голям автомобилен производител в света, се знаеше от няколко месеца. Сега и водещата икономическата агенция Bloomberg обяви своите резултати за продажбите през миналата година, които показват кой колко нови машини е продал.
Като цяло продажбите на японците са нараснали с 23% в сравнение с 2011 г., когато резултатът бе 7 950 000 бройки. Това е станало благодарение на увеличените продажби на пазарите в Азия - най-вече в Индия и Индонезия.
Само в Япония компанията е реализирала продажби на 2 410 000 машини, докато в САЩ резултатът е 2 080 000 бройки. За догодина в Toyota са си поставили за цел резултат от 9 910 000 единици, като основна роля за това трябва да изиграе обновената Corolla, която бе показана на изложението в Детройт. През 2012 г. Corolla отстъпи първото място в света на Ford Focus, като записа 966 000 продажби.
Още любопитни новини от света на автомобилите вижте в Automedia.bg