IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Грешката да бъдеш различен

Пет модела, които не успяха да се харесат на купувачите

Колаж: Automedia.bg

Колаж: Automedia.bg

Да направиш нещо различно в консервативния автомобилен свят, никак не е лесно. Едни измислят квадратен волан и карат купувачите да пищят от възторг, а други въвеждат нови идеи и след това трябва да затварят цели заводи. Изданието Motor предлага няколко примера на автомобили, които макар и на реномирани марки, не се харесаха на публиката.

Opel Signum (2003-2008)

Заложената в Opel Signum идея да се направи стилен и просторен автомобил за дълги пътувания изглежда нелошо, но реализацията й се превърна в катастрофа. Когато колата бе показана, от Opel обявиха, че тя съчетава практичност със спортна външност. Което не е точно така - външността не беше чак толкова зле, но спортът отсъстваше.

По същото време в Америка напълно се провали и близнакът на Opel Signum  - Chevrolet Malibu Maxx. Макар и с различна външност, той технически и концептуално повтаряше европейския модел. И това се оказа фатално.

Главният проблем при Signum се оказа практичността. Моделът на базата на Opel Vectra бе със същите размери, които има и излязлото също през 2003 г. комби Opel Vectra Caravan. Само че при него багажникът бе с обем 530 л., докато при Signum обемът бе едва 365 л. На всичко отгоре комбито е с по-ниска цена.

Вярно - Signum се предлагаше със система за трансформация на салона Flexspace и регулиращите се задни седалки. Това обаче не стига за успеха на модела. В което се увериха и в Opel и решиха да се откажат от автомобила.

Chevrolet Lumina APV/Pontiac Trans Sport/Oldsmobile Silhouette (1989-1996)

Един и същ автомобил, този път в три версии. Футуристичният Chevrolet Lumina APV, известен още като Pontiac Trans Sport и Oldsmobile Silhouette, бе създаден за да се пребори с Chrysler на пазара на семейните миниванове. Конкуренцията трябваше да бъде победена с иновации, които обаче не помогнаха на самия модел.

Както тримата конкуренти Chrysler/Plymouth Voyager и Dodge Caravan, ванът на GM бе с предно предаване. Той обаче бе с удивителен дизайн, а в каросерията място намериха елементи от плексиглас. Същото General Motors пробва по-рано на спортния Pontiac Fiero, а на по-късен етап използва и за моделите си Saturn.

Всичко това обаче не направи машината по-лека или по-евтина от тези на конкуренцията. Даже напротив - пластмасата плашеше клиентите, които си искаха стоманен автомобил. Не помогнаха твърденията, че Lumina APV е напълно безопасен, а каросерията му не ръждясва.

Дори мощните мотори не вдигнаха интереса към вана, който в един момент благодарение на 3.8 литровия V6 двигател (170 к.с.) бе най-мощният в класа си. Клиентите не бяха примамени и с електрическото отваряне на вратите, което бе първо в света, трансформиращите се детски седалки, системата срещу буксуване и други подобни екстри.

Решаващ обаче се оказва дизайнът на колата - просто хората искат нормална кола. За тях Lumina APV е прекалено дълъг и остър. Не свърши работа и фейслифът, който бе направен. Затова през 1996 г. производството на модела бе спряно. И автомобилът бе сменен с нов - с метална каросерия и без иновация. И този автомобил се купуваше.

Renault Avantime (2001-2003)

Renault Avantime е един от първите опити на европейците да обединят функционалността на минивана със стила на купето. Този модел си е чиста авантюра и именно затова се оказва пълен провал.

Avantime е най-интересен в дребните детайли. "Хриле" над фаровете, обло задно стъкло и задни светлини с много хитра форма. По замисъла на французите, всичко това трябва да шокира. Така и става.

Колкото до техниката - това си е обикновен Renault Espace с удължена платформа и купе от композитни материали. Предаването е към предния мост, а моторите - 4 и 6-цилиндрови.

Самият автомобил е огромен, но в същото време разполага само с две врати, които са доста дълги. За да няма проблеми при слизане след паркиране инженерите измислят нова технология - вратата се отваря напред, като едновременно с това се плъзга.

Салонът на Avantime е разкошен, а обзавеждането - луксозно и скъпо. Изненадващо решение е блокът за управление на климатика да бъде поставен във вратите. Новост е и функцията Grand Air, при която с натискане на едно копче се свалят всички прозорци и се отваря панорамния прозорец.

Avantime се произвежда във Франция в завода на фирмата Matra. За 2 години от конвейра слизат 8857 бройки, но търсенето е толкова слабо, че в Renault решават да спрат производството.

Цялата статия четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата