Ново изследване, проведено от британската консултантска компания Ricardo-AEA по поръчка на екологични организации, показва, че е почти невъзможно автомобилните производители да спазят планираните в страните от Европейския съюз бъдещи нива на въглеродни емисии. Еврокомисията вече потвърди намерението си от 2020 г. средните нива СО2 емисии за нови автомобили да не превишават 95 г/км.
Цялото това планиране, според агенция Reuters, ще даде време на автомобилните производители да се адаптират, тъй като производственият цикъл на един нов модел е около 5-7 години.
Според изследването на Ricardo-AEA, резултат от 60 г/км може да се постигне единствено, ако 24% от новите транспортни средства в Европа бъдат електрически. Сега резултатът в страните от ЕС на такива машини е едва 0.1%, докато хибридите са около 11%.
Резултат от 70 г/км може да бъде постигнат през 2025 година ако половината от новите автомобили в Европа са хибриди. Или хибридите са 22%, а електромобилите – около 7%.
За да може да се постигне всичко това се очаква съвсем скоро Еврокомисията законодателно да утвърди минимално количество електрически, водородни и газови зарядни станции, задължителни за всяка страна от ЕС.
Още любопитни новини от света на автомобилите вижте в Automedia.bg