IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Най-грозните коли на планетата

Жаба ли е, автомобил ли е - вие решете

Колаж: Automedia.bg

Колаж: Automedia.bg

Автомобилите, които ще видите по-долу, са сред най-грозните в историята на автомобилостроенето. Сигурно има и други, но тези наистина трудно могат да се харесат на някого. Интересното обаче е, че въпреки ужасяващия си външен вид някои от тях постигнаха прилични успехи на пазарите.

Austin-Healey Sprite Mk1 (1958-1961 г.)

Един от най-нелепите роудстъри на всички времена. С фаровете си Sprite прилича повече на жаба, отколкото на автомобил. Въпреки това тази машина е доста популярна за времето си, като е произведена в тираж от над 50 000 бройки.

Роудстърът разчита на 4-цилиндров двигател с обем 948 куб.см. и мощност от 43 к.с. Това би трябвало да даде прилична динамика на автомобила, но не е така. Той ускорява от 0 до 100 км/ч за 20 секунди, а максималната му скорост е 130 км/ч.

Rolls-Royce Camargue (1975-1986 г.)

Може ли един автомобил, който е кръстен на блата във Франция, да бъде красив? Естествено, че не може. Иначе това си е пълноценен Rolls-Royce, който дори се превръща във флагман на марката. Camargue има 6.75 литров двигател, като разполага с климатик и салон от кожа и дърво. Цената му е $150 000.

Дизайнът обаче е тотален провал. Освен решетката на радиатора в тази кола няма нищо друго красиво. Предните фарове сякаш са измъкнати от камион, а отзад машината прилича на малолитражка.

Alfa Romeo SZ/RZ (1989-1994 г.)

Дизайнерите на Alfa този път удариха греда. Тези фарове изобщо не отиват на Alfa Romeo, но това не е най-страшното. Масивно и ръбесто купе с абсурдни прави линии – всичко това не помага на тази кола. Но няма как да е различно – дизайнът е на специалистите от Zagato, които са известни със своята ексцентричност.

Иначе, в техническо отношение машината е доста интересна. Тя разчита на 3.0 литров V6 мотор с мощност 210 к.с., 5-степенна механична скоростна кутия, окачване от състезателния болид IMSA от група А, задвижване на задните колела и сравнително ниско тегло – 1250 кг. за купето и 1380 кг. за роудстъра. Като цяло обаче е пълен провал и от нея са произведени по-малко от 1500 бройки.

Цялата класация вижте в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата