IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Провали с гръмки имена

Ето няколко автомобила, които получиха култови названия, но и това не им помогна

Колаж: Automedia.bg

Колаж: Automedia.bg

В автомобилния свят има доста легендарни модели. Те бяха издигнати в култ, благодарение на дизайна, техническите си характеристики или комфорта. Срещат се и коли, за които някой едва ли иска да си спомня. Има и такива, които получиха култови названия, но и това не им помогна да пробият. Ето няколко примера, които представя изданието Motor.

Dodge Challenger

Dodge Challenger е един от най-страшните "масъл-кар" на своето време, но през 80-те години на миналия век се превръща в нещо меко казано странно. Второто поколение на модела няма нищо общо с "масъл-кар", най-малкото защото му липсват мощ и скорост.

Всъщност автомобилът представлява версия на купето Mitsubishi Galant Lambda, което се произвежда в Япония и се продава също така под името Plymouth Sapporo. Под капака на тази машина има 1.6 и 2.6 литрови мотори.

Като цяло колата не е чак толкова лоша - харчи малко и е приятна за каране. Но спортът при нея липсва и затова се продава доста зле - под 10 000 бройки годишно, което е далече от оригиналния Dodge Challenger. И за това производителите връщат колата към корените й със следващото поколение.

Ford Mustang

Легендарният Mustang от 80-те години на ХХ век също помни лоши времена. От впечатляващия оригинал при третото си поколение той се превръща в стандартно купе с лаком двигател.

Агрегатите са 4 и 6-цилиндрови, като базовият развива едва 86 к.с. Вярно е, има и 8-цилиндрови с обем 4.2 и 4.9 литра, но и те не блестят, тъй като мощността им е под 200 к.с. Дори най-спортна версия - Cobra, която се появява в последната година на модела, разполага само с 235 к.с.

Не е за пренебрегване и дизайнът - третото поколение на Ford Mustang е един от най-безличните в историята на модела. При четвъртото поколение инженерите залагат на по-мощни двигатели, а при петото - дизайнът се връща към корените си.

Saab 9-7X

За покойните - или добро, или нищо. Да, но един от последните пирони в ковчега на Saab е именно кросоворът 9-7X, който се появи през 2005 г.

Това е копие на Chevrolet TrailBlazer. Всички разлики между двете коли се свеждат до различната предница, леко променените задна част и интериор. Останалото си е стандартен Chevrolet с двигатели на General Motors с 6 или 8 цилиндъра и мощност 285, 300 и 390 к.с. Скоростните кутии са направо мързеливи, което допълнително изнервя.

Saab 9-7X, както и комбито Saab 9-2X, трябваше да разширят моделната гама на шведския производител в САЩ, която в този момент се състои от моделите 9-3 и 9-5. При това без да се влагат сериозни средства, защото все пак в случая става дума за напълно готов автомобил, чието име е сменено. Само, че в Америка Saab винаги се е считал за марката на интелектуалците. А тях няма как да ги излъжеш.

Цялата статия вижте в Automedia.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата