Volkswagen разкри подробности около серийния вариант на свръхикономичния си хибрид XL1, който ще тръгне в масово производство още през тази година.
Дебютът на машината ще се състои на изложението в Женева през март. Производителят твърди, че този автомобил ще харчи едва 0.9 л/100 км, а нивото на вредни емисии СО2 няма да превишава 21 гр/км.
Новият модел е по-компактен от хечбека Polo – дължината му е 3800 мм, а широчината – 1660 мм. При това хибридът е с почти 130 мм по-нисък от Porsche Boxter – височината му е 1150 мм, а коефициентът на аеродинамично съпротивление е по-добър от тези на всички серийни автомобили – 0.189.
Благодарение на широкото използване на въглеродни влакна в конструкцията, теглото на машината е 795 кг. – 230 кг. тежи каросерията, 227 кг. – задвижващият агрегат плюс батериите, 153 кг. – шасито, 105 кг. – електрическите системи и 80 кг. – оборудването в салона плюс седалките. Окачването е от алуминий, стабилизаторите от карбон, а спирачните дискове са керамични.
В задвижващия агрегат влизат 2-цилиндров TDI двигател с обем 800 куб. см с мощност 48 к.с., електромотор с мощност 27 к.с., 7-степенна роботизирана скоростна кутия DSG с двойно сцепление и комплект литиево-йонни батерии с капацитет 5.5 кВт/ч. Те са разположени в предната част на XL1 и могат да се зареждат от електрическата мрежа.
Plug-in Хибридът ускорява от 0 до 100 км/ч за 12.7 секунди, а максималната му скорост е 160 км/ч. Само на електричество той може да измине 50 км, а при пълно зареждане на 10-литровия резервоар пробегът е близо 500 км.
Засега XL1 ще бъде пуснат в ограничен тираж от 100 бройки, като първоначално ще се появи в Европа, а на по-късен етап ще започнат и доставките за САЩ и Китай.
Още снимки вижте в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.