Новото Renault Fluence, което видяхме за първи път на автомобилното изложение в Истанбул през ноември 2012 г., вече се предлага и у нас. За да ни запознаят с новостите в модела вносителите на марката в България организираха тест драйв, на който присъства и наш екип.
Ще започнем с уточнение, че това не е напълно нов модел, а модернизиран такъв. Обновлението обаче е доста сериозно, като обхваща дизайна, двигателите, оборудването и цените на модела.
Първото, което се набива на очи е по-младежкото излъчване на колата. А това не е случайно, тъй като производителите искат да привлекат повече млади клиенти. За да ги "примамят", французите са заложили на по-динамичен дизайн, който се изразява най-вече в напълно променената предна част, където виждаме всички елементи на новия дизайнерски език на Renault.
Промени в останалата част от екстериора почти не са правени, а в салона е заложено на по-добра изработка, нови материи и допълнителни елементи от хром, които подсилват усещането за качество. Освен това арматурното табло на колата вече разчита на голям LCD екран, вместо на досегашния аналогов скоростомер.
Освен по-динамичен, Renault Fluence е станал и доста по-технологичен. В оборудването му са включени системата Hill Start Assist (асистент за подпомагане при потегляне по наклон), електронна паркинг спирачка и круиз-контрол, снабден с ограничител на скоростта. Мултимедийната навигационна система Renault R-Link също е налице.
Серийното оборудване на колата също заслужава внимание. Сега то е много по-богато като включва странични въздушни възглавници тип завеса за всички места, ESP, ABS и EBD, както и аудиосистема с Bluetooth телефония и USB вход.
Обновена е и двигателната гама. Сред бензиновите двигатели (за сега) няма нищо интересно, тъй като моделът все още не е получил новите турбо-бензинови мотори на Renault. Към момента бензиновото предложение е едно - 1.6-литров атмосферен двигател със 110 к.с.
При дизелите обаче нещата са съвсем различни. Французите са наясно, че в Европа се търсят главно такива двигатели, а и те са специалитет на марката, и за това са обърнали по-сериозно внимание на тази гама агрегати. Дизеловите предложения са три - 1.5 dCi 90, 1.5 dCi 110 и 1.6 dCi 130. Добавена е и 6-степенна автоматична скоростна кутия с два съединителя EDC (Efficient Dual Clutch).
Цялата статия вижте в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.