Немската автомобилна компания BMW Group и партньорът й в Китай - Brilliance Auto, ще създадат нова марка автомобили за местния пазар, пише China Car Times, цитирана от MSN Auto. Според информацията смесеното дружество BMW-Brilliance вече е регистрирало името Zhi Nuo (в превод означава "Обещанието"), под което ще продават бъдещите модели.
Няма как да не се запитаме защо е необходима на BMW допълнителна марка автомобили? Отговорът се крие в новите законови разпоредби в Китай, които принуждават чуждестранните производители да предприемат подобен ход.
В продължение на повече от десет години чуждестранните производители на автомобили в Китай са принуждавани да си сътрудничат с местни автомобилни компании, които в повечето случаи са държавни. В противен случай Китай налага огромни такси, които вдигат цената на колите и ги правят неконкурентоспособни на най-големия автомобилен пазар в света.
Тези закони сега стават още по-сурови за чуждестранните производители и още по-удобни за китайската държава. Според новите разпоредби съществуващите съвместни компании, каквато е и BMW-Brilliance, трябва да създадат нови марки автомобили. Те трябва да са 100% китайски, като това включва и правата върху интелектуалната собственост.
Въпреки това играта на котка и мишка продължава. Чуждестранните автомобилопроизводители не са толкова наивни, за да дадат на китайците най-новите си технологии. Вместо това те поставят на масата стари платформи и задвижващи системи, като по този начин едновременно покриват изискванията на закона и запазват за себе си последните си разработки.
С новата си подмарка BMW ще получи зелена светлина за строеж на нов завод съвместно с Brilliance, който ще бъде позициониран в Шенян.
Новата марка на BMW-Brilliance ще има премиера на автомобилното изложение в Шанхай, което отваря врати на 21 април.
Подобни закони действат и в други страни. В Аржентина например действа закон за търгувия на разменен принцип, който принуждава BMW да изнася от южноамериканската държава ориз, кожи и други товари, за да има право да продава колите си там. Porsche пък изнася аржентинско вино и масло, китайският Chery търгува с плодове, Hyundai - с орехи, а Mitsubishi - с минерална вода.