Въпреки че е получил с цели 29% по-малко през 2012 г., президентът на американския концерн Ford Алън Мълали е ръководителят, който заработва най-много пари в автомобилния бранш. Това съобщава агенция Bloomberg.
През 2012 г. Ford е намалил бонусите на своя президент в сравнение с 2011 г. Тогава Мълали (на снимката) е спечелил $29 млн. За миналата година сумата е $21 млн., като само $2 млн. са от заплати. Босът е получил $3.95 млн. като бонуси и $15 млн. от акциите си в концерна.
Именно Мълали бе човекът, който през 2006 г. пристигна от Boeing и успя да изведе Ford от кризата. Той въведе глобалната стратегия One Ford, която се основава на единна платформа за модели, предназначени за различни пазари и по този начин намали сериозно разходите концерна. А това продължава да дава сериозни резултати в банковата му сметка.
Спад в приходите си е записал и президентът на Volkswagen group Мартин Винтеркорн. За 2012 г. германецът е заработил 14.5 млн. евро ($18.6 млн.), което е със 17% по-малко от предходящите 12 месеца.
След Мълали и Винтеркорн се нареждат шефът на групата Renault-Nissan Карлос Госн с $10.3 млн. и президентът на General Motors Дан Акерсон, който е един от малкото, успели да увеличат приходите си. За миналата година американецът е заработил $9 млн., след като резултатът му за 2011 г. е бил $7.7 млн.
Далеч по-скромен е президентът на Toyota – Акио Тойода. Босът на най-големия автомобилен производител в света през 2012 г. е спечели 136 млн. йени, които се равняват на $1.43 млн.
Класацията от миналата година вижте в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.