Тези автомобили са произведени в един екземпляр и по различни причини не достигат до поточните линии. Някои производители просто са се изплашили от високата цена, други са преминали към разработката на различен проект, докато трети са искали да демонстрират разкош с тези образци. Въпреки това всички те са били еталон на скорост, стил, лукс и иновативни технически решения.
Jaguar C-X75 (2010 г.)
Това важи в особена степен за Jaguar C-X75, който така и си остана само прототип, въпреки намерението на компанията да произведе 250 бройки. Британците обаче се отказват заради нестабилната икономическа ситуация, тъй като се съмняват, че ще успеят да продадат 250 коли, всяка на цена от $1.5 млн. Технологиите, използвани за този модел, обаче намират приложение в други автомобили на Jaguar.
Автомобилът има шаси от карбон, разработено съвместно с тима на Willliams от Формула 1, а също така свръхлеки джанти и аеродинамични елементи в стила на Ф1. В началото прототипът разчита на 4 електромотора (по един на всяко колело), като общата им мощност е 780 к.с. Те се захранват от литиево-йонни акумулатори, които се зареждат от газови микротурбини.
По-късно от Jaguar съобщават, че ще снабдят суперколата с 1.6 литров бензинов мотор с директно впръскване на горивото с турбина и механичен компресор. Мощността на двигателя е около 500 к.с., като той ще работи съвместно с два електромотора.
Според производителя C-X75 ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.4 секунди, а от 80 до 145 км/ч - за 2.3 секунди. Максималната му скорост е 330 км/ч.
Zagato Raptor (Lamborghini Raptor, 1996 г.)
Този автомобил е проектиран от дизайнерското бюро Zagato за Lamborghini. Суперколата получава платформата и V12 двигателя с мощност 650 к.с. от Diablo VT, като за нейното проектиране са били нужни само 4 месеца. Това е една от първите машини, проектирани от компютърна програма, което обяснява краткия срок.
Двуместният Raptor има каросерия от въглеродни нишки и покрив, който се мести назад и превръща колата в роудстър. Благодарение на композитните материали машината е с около 300 кг. по-лека от Diablo. Любопитното е, че тя не разполага с ABS или други подобни системи.
Производителят планира да пусне 50 бройки от модела, но Lamborghini решават, че е по-добре да обновят Diablo, преди да изкарат на пазара Murcielago. Затова и Raptor си остава само в един екземпляр, който е продаден през 2000 г. за уникално малка сума - $220 000, които са платени от американски колекционер.
Останалите суперколи вижте само в AutoMedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.