Lexus приключи с европейските продажби на суперколата си LFA. От общо 500 произведени автомобила за Стария континент са предвидени по-малко от 10% - точно 40. При това някои клиенти са си купили по две коли, а един - даже три. Последният собственик на Lexus LFA в Европа е търговец на вино от Швейцария - Ханц Шилинг, който получи автомобила си - бял на цвят под номер 493.
Макар, че производството на LFA бе спряно още през декември миналата година, последните автомобили сега стигат до клиентите. В Европа от 40 машини, 15 са продадени в Германия, където са единствените аутобани без ограничения на скоростта. Шест от колите са пласирани в Швейцария. В Европа почти всички клиенти залагат на белия цвят и предпочитат по-бързата версия с пакет Nurburgring.
Любопитен факт е, че този автомобил не носи печалба на производителите. Цената му не е никак ниска - от $375 000, но тя покрива само разходите по проектирането и производството му.
Двигателят на Lexus LFA е създаден в сътрудничество с Yamaha. Той е 4.8-литров V10, доставящ 560 к.с. и 480 Нм., като работи съвместно с 6-степенна роботизирана скоростна кутия. Ускорението от 0 до 100 км/час става за 3.7 сек., а максималната скорост превишава 320 км/ч.
Около 65% от автомобила са изградени от въглеродни влакна, като общото му тегло не превишава 1480 кг. Двигателят е предно разположен (зад предната ос), а задвижването е поверено на задните колела. Съотношението на тежестта между предната и задната ос е 48:52.
Още за Lexus LFA вижте в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.